Znaki previsokega krvnega sladkorja in kako ukrepati

Diabetes je izjemno resna in v današnjem času pogosta bolezen. Preden se razvije, nas telo opozori na previsoko raven sladkorja v krvi. Opažate katerega od naštetih simptomov?


Procesirana hrana in hrana z umetnimi dodatki vsebujeta velike količine sladkorja, s čimer se v telo absorbira veliko glukoze. Slednja je nujno potrebno hranilo, ki ga telo potrebuje za svoje delovanje. A če je njen nivo v krvi predolgo časa previsok, to povzroči škodo na ledvicah, žilah, živčevju in očeh.

visok krvni sladkor

Znaki, da nekaj ni v redu

Simptomi povišane ravni krvnega sladkorja so: pogosto uriniranje (tudi ponoči), zamegljen vid, težave s koncentracijo, suha usta, impotentnost, počasno celjenje ran in ureznin, želodčne težave, konstantna utrujenost ali zaspanost, povečana žeja, suha in srbeča koža, konstantna lakota, preveč trebušne maščobe ali pridobivanje kilogramov in težave z živčevjem.

Kako ukrepati?

Če pri sebi prepoznate naštete simptome, se posvetujte z zdravnikom. Kar lahko naredite sami, je to, da zmanjšate količino zaužite glukoze. Priporočeno je uživanje hrane z nizkim glikemičnim indeksom (GI). Glikemični indeks se razteza od 0 do 100 in nižji kot je, manj glukoze ima hrana. Če imate simptome povišanega sladkorja v krvi, z jedilnika takoj črtajte sladkarije in gazirano pijačo.


Jemo jih vsak dan, ampak …

Izpostavili bomo tri živila, ki se pogosto znajdejo na našem krožniku, vendar imajo visok GI – zato niso primerna za ljudi s povišanim nivojem sladkorja v krvi. Samo ena rezina belega kruha ima GI 70. Bolj zdrava izbira je polnozrnat kruh, ki ima GI 53. Riževi vaflji, ki jih marsikdo z veseljem poje za malico ali kot prigrizek, imajo GI 78. Če vaš nivo sladkorja v krvi ni v mejah normale, se jim izogibajte. Pečen krompir je morda slasten in zelo priljubljen obrok, vendar ima GI 85.

Kaj jesti?

Riževe vaflje in druge nezdrave prigrizke lahko zamenjate z orehi, ki imajo GI 15. Odlično se podajo tudi solati. Orehi krepijo zdravje srca in ožilja ter pozitivno vplivajo na plodnost pri moških. Na vašem krožniku naj se čim večkrat znajde brokoli, ki ima GI 10. Redno uživanje te zelenjave lahko pomaga popraviti škodo, ki jo je na žilah pustil sladkor. Jajca ne vsebujejo nobenih ogljikovih hidratov in zato spadajo med živila z GI 0, zato si jih redno privoščite. Vsekakor pa ostanite zmerni in z ničemer ne pretiravajte. Poskrbite, da bo vaša prehrana uravnotežena in sestavljena iz živil z nizkim GI.

*****************