Zmanjšajte tveganje za nastanek osteoporoze

Osteoporoza je zelo razširjeno obolenje v današnji družbi, mnogi ljudje zbolijo za osteoporozo že pred petdesetim letom starosti, njihove kosti pa izgubijo kar 25 % kostne mase. Praviloma pogosteje zbolijo ljudje, ki uživajo preveč beljakovin, posledično pa se iz kosti črpa še kako potreben kalcij.


Pomanjkanje kalcija je drugi vzrok za nastanek te zoprne bolezni, mnogokrat pa vzrok tiči v neravnovesju hormonov v človeškem organizmu. Osteoporoza pogosteje prizadene žensko populacijo, zlasti v obdobju po menopavzi, ko v telesu lahko nastane presežek estrogena. Tveganje za nastanek osteoporoze pa lahko zmanjšate, če se boste držali spodaj naštetih nasvetov.

Osteoporoza

Zmanjšajte vnos beljakovin

Mesa naj ne bi jedli več kot enkrat na dan, še bolj priporočljivo je, da se mu kakšen dan enostavno izognemo. Med vegetarijanci je mnogo manj obolelih za osteoporozo, vendar tudi z beljakovinsko bogato zelenjavo (sem spadajo čičerika, leča, fižol in soja) ni dobro pretiravati. Beljakovine so beljakovine, ne glede na to, iz katerega vira jih črpamo.

Jejte semena in oreščke

Četudi mlečna industrija oglašuje mleko kot nekaj najbolj zdravega na svetu, po mnenju mnogih strokovnjakov temu ni tako. Mlečni izdelki vsebujejo veliko beljakovin, mineralov pa toliko manj. Veliko več jih je v oreščkih in semenih. Pest oreščkov in semen na dan bo zadostila vašim dnevnim potrebam po natriju in magneziju, pa tudi po ostalih še kako potrebnih mineralih.


Bodite telesno aktivni

Telesna aktivnost s krepitvijo mišic dokazano zmanjšuje tveganje za nastanek osteoporoze. Nadvse koristni so vsakodnevni enourni sprehodi, poleg tega je priporočljivo izvajati vaje z utežmi, ki krepijo tako zgornji kot tudi spodnji del telesa. Če boste upoštevali zgornje nasvete, bo tveganje za to neprijetno in uničujočo bolezen precej manjše, poleg vsega naštetega pa omejite tudi pitje kave. Dovolj je ena skodelica zjutraj, ljudje, ki pijejo večje količine kave, namreč tudi hitreje izgubljajo kostno maso.

Kako se osteoporoze lotiti celostno si preberite v junijski številki revije Bodi eko tukaj >>

 

*****************