Živila za zdrave oči

Težave z očmi znajo biti izredno neprijetne, zato je bolje, da za njihovo zdravje poskrbimo preventivno, tudi s primerno dnevno prehrano. Za zdrave oči se držite živil, ki  so bogata z luteinom, omega-3 maščobnimi kislinami, vitaminoma C in E, cinkom in aktioksidanti. Te sestavine se namreč uspešno borijo proti težavam z očmi, ki se pojavijo s starostjo. Da bodo vaše kar v najboljšem stanju, posezite po naslednjih živilih, ki medtem ugodno vplivajo tudi na prebavni sistem, ohranjajo lepo kožo in so na splošno ugodna za zdravje.


Korenje

Ne pravijo zaman, da je korenje dobro za oči. Je namreč odličen vir vitamina A in beta karotena. Vitamin A je ključnega pomena za površino oči, beta karoten pa je močan antioksidant, ki pomaga ščititi celice pred prostimi radikali. Korenje s svojimi sestavinami pomaga zmanjševati tveganje za nastanek sive mrene in okvare rumene pege. Vlaknine in kalij v korenju pomagata tudi k splošnem zdravju, saj kalij ohranja ustrezno ravnovesje tekočin v telesu, vlaknine pa omogočijo, da prebavni sistem deluje učinkovito. Ker korenje vsebuje le malo kalorij in skoraj nič maščob, je primerno tudi za hujšanje.

Hrana za zdrave oči

Losos

Tako kot sardele, sled, skuša in morska plošča je tudi losos odličen vir omega-3 maščobnih kislin, ki so ključnega pomena za zdrave oči. Losos prav tako pomaga pri zmanjševanju tveganja za okvaro rumene pege in zdravi suhe oči, je pa tudi vir vitamina D, ki pripomore ne le k zdravju oči, temveč tudi k zdravju srca in ožilja, se uspešno bori proti srčnim boleznim, diabetesu in ima ključno vlogo pri zdravih kosteh. Omega-3 maščobne kisline pomagajo pri vnetjih, nižajo raven holesterola v krvi in zmanjšujejo tveganje za Alzheimerjevo bolezen, zato je priporočljivo, da imate lososa na jedilniku dvakrat tedensko.

Listnata zelenjava

Ohrovt, špinača, blitva in druga zelenjava s temnozelenimi listi vsebujejo antioksidanta zeaksantin in lutein, ki se skladiščita v mrežnici, rumeni pegi in očesni leči, tam pa oči ščitita pred presežkom modre in ultravijolične svetlobe in zmanjšujeta tveganje pred starostno degeneracijo pege in sivo mreno. Prav tako lahko izboljšata vid in delujeta na celotno telo, tudi na lepo in zdravo kožo, na raven holesterola v krvi in podobno.


Koruza

Tudi rumena koruza je bogata z zeaksantinom in luteinom, njeno redno uživanje pa pomaga k nižanju tveganja za nastanek sive mrene ter preprečuje izgubo pigmenta v rumeni pegi. Koruza je bogata tudi z vitamini C, B5 in B1 ter s folno kislino, je pa tudi vir magnezija, fosforja, železa, bakra, cinka in antioksidantov. Zaradi visoke vsebnosti vlaknin lahko preprečuje hemoroide, zmanjšuje tveganje raka debelega črevesja, sladkorne bolezni in nastanek srčnih težav, pripomore pa lahko tudi k izgubi telesne teže.

Olivno olje

Olivno olje je dobro za oči, ker telesu pomaga absorbirati hranilne snovi in druge sestavine, ki blagodejno vplivajo na zdravje oči. Olivno olje zaužijte skupaj s solato, da boste zaužili prav vse hranilne snovi iz zelenih listov in paradižnika. Prehrana z nizko vsebnostjo nasičenih in trans maščob pomaga preprečevati očesno mreno, sem pa spada tudi olivno olje. Ekstra deviško olivno olje vsebuje antioksidante, sicer pa je naravno brez holesterola, ogljikovih hidratov in natrija, a bogato z vitaminoma E in K.

Puran

Puranje meso vsebuje vitamin B, niacin in cink, poleg tega je izredno vsestransko, saj ga lahko uporabite namesto drugega mesa. Na oči vpliva izredno ugodno, saj lahko celo prepreči nastanek sive mrene. Vsebuje tudi triptofan, fosfor, beljakovine in selen, ima le malo holesterola in nasičenih maščob.

Paradižnik

Paradižnik izredno velik vir karotenoidov in likopena, ki kot antioksidant paradižniku daje rdečo barvo. Likopen ščiti očesno mrežnico pred škodljivimi učinki svetlobe, celice ščiti pred poškodbami, lahko pa varuje tudi pred rakom prostate, želodca in pljuč. Paradižnik vsebuje tudi vitamin C, ki pomaga pri vidu, pospešuje celjenje ran in ščiti telo pred škodljivimi prostimi radikali, poleg tega pa pospešuje absorpcijo železa in rastlinskih živil.


Sladki krompir

Sladki krompir vsebuje beta karoten, tako kot korenje pa ima tudi vitamina A in C ter vlaknine, mangan in kalij. Vitamin D ugodno vpliva na imunski sistem, nivo energije, zdravje oči in rast kosti, sladek krompir pa pomaga tudi pri zdravju srca in visokem krvnem tlaku.