Nazaj v sedanjost: Kako živeti v sedanjem trenutku

Veliko beremo in poslušamo o tem, kako naj živimo v trenutku in za trenutek. Kadar smo vznemirjeni ali zaskrbljeni, se poskusimo osredotočiti na sedanji trenutek. Nekajkrat globoko vdihnemo in izdihnemo, se osredotočimo na opazovanje okolice in poskusimo čim bolj užiti trenutek, v katerem se nahajamo. Vse to zahteva kar nekaj vaje in da vam bo lažje, sledi nekaj praktičnih nasvetov:


• Meditacija. Meditacija ni nič drugega kot osredotočanje na sedanji trenutek. Najbolj preprost način meditacije je, da se samo osredotočite na svoje dihanje – ne zato, ker ima vaš dih kakšne posebne čarobne lastnosti, ampak zato, ker je vedno z vami. Zagotovo se vam bo zgodilo, da bodo vaše misli hotele odplavati stran in s tem ni čisto nič narobe. Ko se to zgodi, pustite misli, da gre svojo pot, potem pa se spet osredotočite na sedanji trenutek in na svoje dihanje.

Uživanje v trenutku

• Poskusite upočasniti svoj ritem. Ljudje včasih tako hitimo, da se številnih stvari sploh ne zavedamo. Eno takih področij je gotovo tudi prehranjevaje. Ljudje jemo v avtu, med delom, med tem, ko hitimo z enega opravka na drugega. Če si tudi vi ne znate ali ne zmorete vzeti trenutka za to, da bi v miru pojedli svoj obrok, vam predlagamo naslednjo vajo: Vzemite pest rozin. Namesto da bi pojedli vse naenkrat, uživajte eno po eno. Čisto vsaki rozini namenite posebno pozornost. Kakšna je njena tekstura, kašen okus ima, kako se vam stopi v ustih? Vsako rozino res dobro prežvečite in bodite pozorni na to, kako se v ustih razvija njen okus. Morda se vam bo zdela vaja na začetku težka, ampak boste videli, da je to odličen način, kako krepiti svojo pozornost.

• Poskrbite za novosti. Ne glede na to, za kakšno stvar gre, jo poskusite vsakič narediti malo drugače. Če na primer pripravljate predstavitev, lahko uporabite drugačen ton glasu, druge besede ali pa na drugačen način vzpostavite stik s poslušalci. Tako ne boste veliko bolj uživali le vi, zagotovo bodo navdušeni tudi vaši poslušalci. Čuječnost se ne nazadnje odraža na čisto vseh področjih, ki se jih lotimo.


• Ne bodite nestrpni. Vedno ko morate na karkoli čakati – ko na primer stojite v vrsti na banki, ko ste ujeti v prometnem zamašku ali ko čakate, da se naloži spletna stran – bodite prisotni tukaj in zdaj. Ne bodite nestrpni in neučakani, ampak raje izrazite hvaležnost za ta dodatni čas, ko nimate nobenih obveznosti. Ta čas, ko čakate, izkoristite za nekaj globokih vdihov in izdihov ter uživajte v trenutku.

• Osredotočite se na svoja stopala. Kadar ste jezni, pozornost preusmerite na svoja stopala. Počasi premikajte prste, začutite stopalni lok. Dihajte popolnoma naravno, na stopala pa se osredotočajte toliko časa, dokler ne boste popolnoma mirni. To vajo lahko uporabite vedno, ko ste močno jezni.

• Osredotočite se na svoje čute. Ko le opazujete okolico in ji ne dajete nobenih pozitivnih ali negativnih predznakov, se popolnoma nevede zavedate sedanjega trenutka. Zaprite oči in se osredotočite na svoje čute – najprej na vonje, ki vas obdajajo. Nato se osredotočite na zvoke v svoji okolici – morda slišite promet na ulici, korake, pogovor sodelavca po telefonu. Odprite oči in na list papirja zapišite vse, kar vidite. In na koncu pride še najboljše: Napišite vse stvari, ki jih zaznavate okrog sebe in za katere ste še posebej hvaležni – naj gre za sončne žarke, ki svetijo skozi okno, prijazno besedo osebe, ki vam veliko pomeni ali vonj sveže pečenih piškotov. Ta vaja bo poskrbela, da boste na koncu sproščeni in osredotočeni. Občutki anksioznosti bodo izginili, vi pa se boste spet počutili živi.