Zeleni čaj je izjemno zdrav in koristen napitek

Zeleni čaj je napitek, ki bi ga morali piti vsak dan; ne le, da krepi imunski sistem, preprečuje bolezni in obolenja, temveč pripomore tudi pri hujšanju. Pitje zelenega čaja je večtisočletna tradicija. Zeleni čaj so pili že pred tri tisoč leti, sprva na Kitajskem, nato v Indiji in na Japonskem, dandanes pa se zeleni čaj pije po vsem svetu. Zakaj je ta napitek tako zdravilen?


Zeleni čaj

Zeleni čaj k nam prihaja iz Azije

Zeleni čaj je povezan z mnogimi državami in kulturami Azije. Zeleni čaj se pridobiva iz listov čajevca, največ pa ga proizvedejo na Kitajskem in na Japonskem. Obstaja več vrst zelenega čaja, saj se čaji medsebojno lahko razlikujejo glede na sestavo tal, način predelave, fermentacijo, načinom skladiščenja in vremenske razmere. Veliko čajev je lahko tudi aromatiziranih in parfumiranih – obstajajo namreč tudi zeleni čaji z okusom ingverja, jasmine, mete, limone. Obstaja več vrst zelenega čaja, med bolj znanimi so japonski čaji aencha, gyokuro, matcha, bancha, tencha ter kitajski čaji bio lo chun, long jing in huang shan mao feng. Zeleni čaj je sestavljen iz nefermentiranih listov, kar pomeni, da ima več antioksidantov in je zato bolj zdrav, kot denimo črni čaj, ki je najbolj predelan. Najmanj predelan je beli čaj.

Zeleni čaj je prava zakladnica antioksidantov

Zeleni čaj vsebuje ogromno antioksidantov in prav to je razlog, da je tako zdravilen. Znano je namreč, da antioksidanti lovijo proste radikale, in zato krepijo imunski sistem in delujejo izrazito protirakavo. Pitje zelenega čaja znižuje tudi krvni tlak, varuje pred nastankom ledvičnih kamnov, lajša sončne opekline. Zeleni čaj pripomore k zdravljenju bolezni in obolenj srca in ledvic, sladkorne bolezni, osteoporoze. Zmanjšuje vnetne procese v telesu, zato ugodno deluje tudi proti artritisu. Ker ima čaj tudi antimikrobno delovanje, deluje proti virusom in bakterijam. Odpravlja tudi neprijeten zadah iz ust. Zeleni čaj je dober vir vitaminov in mineralov, saj vsebuje veliko vitaminov A, B C, D, E, H in K ter minerale: mangan, cink, magnezij, selen in krom. Z nekaj skodelicami te čudežne tekočine lahko torej zelo dobro okrepimo telo.

Zeleni čaj

Zeleni čaj in njegovi pomlajevalni učinki

Zeleni čaj vsebuje močan antioksidant, imenovan EGCG, ki se bori proti poškodbam DNK zaradi UV žarkov, kar zmanjša možnosti za nastanek raka na koži. Zaradi uživanja zelenega čaja se celice hitreje obnavljajo, s čimer se koža počasneje stara. Zeleni čaj prav zaradi visokih koncentracij antioksidantov na kožo deluje pomlajevalno. Ne le, da ta napitek deluje proti staranju, temveč bo koža (ob ustrezni drugi negi, seveda) bolj gladka, sijoča in napeta. Uporabljeno čajno vrečko lahko uporabite tudi na koži: s toplo ali ohlajeno vrečko masirajte kožo na obrazu.


Koristen tudi za zbranost in boljši spomin

Izvrsten je za možgane, saj pitje zelenega čaja dviguje koncentracijo in zbranost, krepi spomin. Kadar imate umsko zahtevno delo, vam bo zeleni čaj pomagal, da bodo misli bolj jasne. Zeleni čaj hkrati pomirja in poživlja; vsebuje namreč aminokislino, imenovano teanin, ki pomirja in sprošča. Vsebuje veliko kofeina, zaradi česar je napitek poživljujoč, kofein pa se sprošča postopno, zato poživljujoč učinek traja dlje, čeprav se učinek kofeina začne kasneje kot pri kavi.

Sušenje čaja

Dober napitek za športnike

Zeleni čaj priporočajo tudi športnikom, saj kofein poživlja, zato pozitivno vpliva na vadbo. Ker zeleni čaj pomaga v boju proti prostim radikalom, ščiti celice in tkiva pred poškodbami in pripomore k hitrejši regeneraciji, saj blaži poškodbe mišic.

Zeleni čaj v boju proti odvečnimi kilogrami

Zeleni čaj nikakor ni čudežni napitek, s katerim boste nemudoma shujšali; je pa odlična podpora temu. Za uspešno hujšanje je potreben celovit zdrav življenjski slog: veliko gibanja in zdrava in uravnotežena prehrana. Poleg tega je pomembno tudi, da se izogibate stresu, pijete zadostno količino vode in dovolj spite. Zeleni čaj pripomore k izgubi odvečnih kilogramov tako, da niža nivo krvnega sladkorja, in zaradi teina pospeši kurjenje maščob in spodbudi prebavo in presnovo.

Priprava čaja

Čaja ne prelijemo z vrelo vodo (100 °C), temveč z vročo (80 °C), čajne vrečke oz. čajni filter pa namakamo največ tri minute. To je namreč idealen čas, v katerem se sprostijo vse najbolj koristne snovi. Če čaj namakamo dlje, postane grenak. Bolj kakovosten čaj naj bi bil čaj iz listov, in ne iz čajnih vrečk. V čajnih vrečkah se namreč lahko nahajajo prah, ki ob predelavi nastane in manj kakovostni listi, poleg tega naj bi vrečka preprečevala, da bi se izločile vse koristne snovi.


Čajne vrečke lahko namočite večkrat, pri čemer se največ kofeina sprosti ob prvi uporabi, nato pa vedno manj; na ta način lahko popijete veliko zdravju koristnih snovi, brez da bi se bali, da bi popili preveč kofeina. Zeleni čaj je najbolje piti brez dodatkov, dodamo pa lahko rezino limone, ki poveča koristi zelenega čaja. Zeleni čaj ima diuretični učinek, kar pomeni, da odvaja vodo iz telesa, zato je pomembno, da pijemo tudi zadostno količino vode.

Pitje čaja

Zeleni čaj pijemo kot topel napitek, lahko pa ga pijemo tudi hladnega. V vsakem primeru napitek deluje poživljujoče.

Na dan lahko spijete nekaj skodelic zelenega čaja, a z njim nikar ne pretiravajte – še posebej ne ob poznih popoldanskih in večernih urah, saj kofein lahko moti vaš spanec. Zeleni čaj škoduje pri prekomernem pitju, saj lahko povzroči želodčne težave, glavobol, živčnost.

Zeleni čaj torej zaradi svojih vsesplošnih koristi dobro pripomore k počutju in zdravju, a v zmernih količinah.


Preberite tudi: Domači čaji proti driski

VEČ VSEBIN: