Uživanje zelene listnate zelenjave spodbuja in krepi delovanje naših možganov

Najnovejša raziskava Zveze ameriških društev za eksperimentalno biologijo (Federation of American Societies for Experimental Biology) je pokazala, da lahko vključevanje špinače, ohrovta, listov gorčice ali kakršne koli druge zelene listnate zelenjave,v naše obroke, pomaga pri upočasnjevanju upada višjih miselnih možganskih funkcij.


Upad višjih miselnih oziroma kognitivnih možganskih sposobnosti je tesno povezan s pojavom Alzhaimerjeve bolezni in demence pri starejših ljudeh, povečan vnos zelene listnate zelenjave pa proti slednjemu lahko ponudi zelo preprost, cenovno ugoden ter nevsiljiv način kako se starejši lahko preventivno zaščitijo pred omenjenimi bolezenskimi znaki.

Zelena zelenjava in možgani

Kaj so kognitivne (miselne) sposobnosti

Opredelimo jih lahko kot višje možganske funkcije, ki našemu spominu omogočajo, da nemoteno deluje. Sem spadajo sposobnost mišljenja, razmišljanja, razumevanja, pozornost, učenje, vizualna in prostorska zaznava, prilagodljivost, predvidevanje, reševanje problemov, čustvena regulacija,… Prvi znaki zniževanja ravni tovrstnih sposobnosti se kažejo v obliki kotenj koncentracije in spomina. Če pa se stanje še poslabšuje se lahko omenjeni znaki razvijejo v bolezenska stanja kot so demenca in Alzhaimerjeva bolezen.

O raziskavi

Raziskovalci so v obdobju petih let spremljali prehranjevalne navade, diete ter kognitivne sposobnosti več kot 950 starejših oseb povprečne starosti 81 let in opazili precejšno zmanjšanje stopnje upada kognitivnih sposobnosti udeležencev študije, ki so zaužili večjo količino zelene listnate zelenjave. Ljudje, ki so pojedli eno do dve porciji zelenih živil na dan so imeli kognitivne sposobnosti na ravni 11 let mlajšega človeka kot tisti udeleženci raziskave, ki niso zaužili nobene zelene zelenjave.


Ključen je vitamin K

Ko so raziskovalci proučili posamezne hranilne snovi, povezane z upočasnitvijo upada kognitivnih sposobnosti so prišli do zaključka, da so najverjetneje snovi, ki so pomagale ohranjati zdrave možgane bile vitamin K, lutein, vitamin M in beta karoten. Po besedah raziskovalcev do sedaj še nobena študija ni proučevala povezave med vitaminom K ter spremembami kognitivnih sposobnosti skozi čas. Upajo tudi, da bodo v prihodnosti uspeli svoje raziskave še razširiti in to v smislu iskanja povezav med vsemi hranilnimi snovmi v zeleni zelenjavi ter njihovimi učinki na možgane.

Kje se nahaja vitamin K

Vitamin K ni prisoten le v zeleni zelenjavi (špinača, zelje, ohrovt, …). Nahaja se tudi v svetlo obarvanem sadju ter preostali zelenjavi kot je denimo soja, v kostanju ter algah, najdemo pa ga celo v mlečnih izdelkih kot sta na primer jogurt in kefir.

Spletne zanimivosti:

loading...