Stalna zaskrbljenost in strahovi? Kako se osvoboditi?

Vsakdan mnogih ljudi je napolnjen s strahovi, ki jih je pogosto težko obvladovati, še bolj pogosto pa nas obišče zaskrbljenost. Na prvi pogled nepomembna misel porodi nove misli in negativne scenarije glede tega, kaj se lahko zgodi. Še preden se dobro zaveste, se vsa vaša energija preusmeri v razčlenjevanje teh povsem iracionalnih strahov.


Če se vam to dogaja pogosto, lahko kvaliteta vašega življenja močno trpi. Vendar pa ni vse tako brezupno, kot se zdi na prvi pogled. S pomočjo določenih navad se lahko naučite, kako obvladovati negativne misli in strahove, ko se pojavijo. Tako jih lahko zaustavite še prej, preden prevzamejo nadzor nad vašim delovanje.

zaskrbljenost in strahovi

Razmislite o verjetnosti, da se vaši strahovi uresničijo

Ko se vas začne lotevati zaskrbljenost, se vprašajte, kolikokrat so se stvari, ki ste se jih bali, zares zgodile. Tako boste ugotovili, da je verjetnost, da se vaši strahovi uresničijo, zelo majhna. Tudi če so se vaša predvidevanja kdaj zares uresničila, najverjetneje stvari na koncu niso bile tako strašne, kot ste si predstavljali.

Ne izgubite se v nejasnih strahovih

Včasih strahovi nimajo konkretne vsebine, ampak gre bolj za hitro menjavanje nekakšnih obrisov misli, ki vas spravijo v paniko. Poskusite zamenjati nejasnost z jasnostjo. Ko se znajdete v vrtincu neizoblikovanih misli in strahov, se vprašajte, kaj je, povsem realistično, najhujša stvar, ki se lahko zgodi. Nato si vzemite nekaj časa in razmislite, kaj lahko naredite v primeru, da se uresniči najhujši možni scenarij. To vas bo pomirilo in vam dalo občutek nadzora.


Izognite se ugibanju glede tega, kaj si nekdo drug misli

Strahovi so pogosto povezani tudi s tem, kaj si o vas mislijo drugi ljudje. Vaša domišljija tako naplete najrazličnejše scenarije, ki jim povsem verjamete. Pri tem pa pozabite, da so to v resnici zgolj vaše, ne tuje misli. Namesto da zgubljate energijo s takšnim početjem, osebo raje vprašajte tisto, kar jo želite vprašati. Odkrita komunikacija je v takšnem primeru najboljša rešitev. Z njo se lahko izognete številnim nesporazumom v medčloveških odnosih.

Zaustavite razmišljanje o določenem problemu, ko okoliščine niso najugodnejše

Velikokrat se negativne misli in strahovi zbudijo, ko si vaše telo želi spanja. Če so vam znana dolga premlevanja pred spanjem glede različnih stvari, ki vas mučijo, vam svetujemo, da poskušate naslednjič zaustaviti svoje misli. To je mogoče narediti z enostavnim trikom. Recite si, da ste zdaj zaradi utrujenosti preveč ranljivi, da bi lahko trezno razmislili o težavah, in da boste rešitev lažje poiskali zjutraj, ko se naspite.

Spomnite se, da se drugi ljudje v resnici ne ukvarjajo toliko z vami, kot se vam zdi

Vsak človek ima svoje skrbi in obveznosti, zato ne more nameniti toliko časa in energije razmišljanju o vas, kot se vam zdi. Če se boste občasno opomnili na to, boste precej lažje obvladali zaskrbljenost glede tega, kaj si drugi mislijo o vas ali vaših dejanjih. Ne dopustite, da vas vaše predstave  glede tega, kako vas dojemajo drugi, ovirajo v življenju.

Vzemite si čas za telesno aktivnost in premagajte zaskrbljenost

Ena najučinkovitejših rešitev zoper pretirano zaskrbljenost je zagotovo telesna aktivnost. Mnogokrat je namreč težava ta, da so vaši možgani preveč aktivni, medtem ko je telo skoraj povsem nedejavno. Nujno je torej, da stanje uravnotežite. Telovadba bo sprostila napetost v vas in vam zbistrila misli.


Zaupajte svoje skrbi osebi, ki ji zaupate

S tem ko spregovorite o svojih strahovih in skrbeh, se znebite ogromnega dela bremena. Včasih je dovolj že to, da vas nekdo posluša. Ko boste ubesedili svoje strahove, bodo ti postali precej bolj obvladljivi in se ne bodo prosto razraščali v vaših mislih. Pogovor je lahko koristen tudi zato, ker vam lahko oseba, ki se ji zaupati, odpre drugačno, bolj pragmatično perspektivo na stvari. Če nimate nikogar, s katerim bi se lahko pogovorili, vam lahko pomaga že to, da svoje skrbi zaupate kosu papirja. Pisanje je lahko izjemno terapevtsko. Namesto da se vrtite v krogu in stalno premlevate iste stvari, jih raje zapišite. To vas bo pomirilo in vam omogočilo jasen, racionalen pogled na strahove, s katerimi se spopadate.

Osredotočite se na sedanji trenutek

So vaše misli stalno osredotočene na premlevanje slabih stvari, ki so se vam zgodile v preteklosti, in na tisto, kar se lahko zgodi v prihodnosti? Če se ne znate osredotočiti na tukaj in zdaj, obstaja precej večja nevarnost, da se v vas vzbudi nešteto strahov. Obstaja kar nekaj trikov, ki vam lahko pomagajo, da se naučite, kako se osredotočiti na sedanji trenutek. Ena od možnosti je, da začnete vsakič, ko vaše misli odtavajo, početi stvari, ki jih počnete, počasneje – naj bo to prehranjevanje, delo ali nekaj povsem tretjega. Ni vam treba torej povsem prekiniti z dejavnostjo, ki jo opravljate, le upočasnite tempo. Tako boste postali precej bolj pozorni na tisto, kar se dogaja okoli vas. Še ena od možnosti pa je, da vsakič, ko začnejo vaše misli napolnjevati skrbi, rečete: Stop! Nato poskusite počasi preusmeriti svojo pozornost k sedanjemu trenutku. Vzemite si minuto ali dve in se poskusite povsem osredotočiti na tisto, kar se dogaja okoli vas. Pri tem »vklopite« vsa svoja čutila, tudi nos in kožo.

Majhni koraki so ključni

Če ste zaskrbljeni glede trenutne situacije, poskušajte svoje skrbi razdeliti na več manjših delov. Vprašajte se, kaj je tisto, kar lahko naredite v tem trenutku, naj se zdi stvar še tako majhna in nepomembna. Nato se osredotočite na to, da opravite ta korak. Ko boste to naredili, razmislite o tem, kaj je naslednji majhen korak, ki ga lahko naredite, in tako dalje. Namesto da bi premlevali o vseh možnih negativnih scenarijih, bo tako vaša energija usmerjena k premagovanju težav, zato ne boste imeli časa, da se izgubljate v iracionalnih strahovih.

VEČ VSEBIN: