Zakaj se zjutraj tako težko zbudite? Pomanjkanje spanca ni edini vzrok!

Morda se vam zdi odgovor na vprašanje, zakaj imajo nekateri ljudje zjutraj ogromne težave z zbujanjem, zelo preprost. Krivo je to, da v posteljo odhajajo prepozno. Vendar pa v resnici pomanjkanje spanca še zdaleč ni edini razlog, zaradi katerega ste lahko še vedno strašansko utrujeni, ko zazvoni budilka. Mnogi namreč spijo dovolj, a se zjutraj kljub temu težko zbujajo. V nekaterih primerih so seveda lahko v ozadju tudi določene zdravstvene težave, vendar na srečo večinoma ne gre za nič resnejšega. Tako je mogoče z nekaj preprostimi triki poskrbeti, da se boste zbujali naspani in spočiti ter morda celo prehiteli budilko.


Slab spanec

Spat se odpravite ob približno istem času

Zaradi nestalne dnevne rutine lahko pride do velikih težav, ko morate zjutraj vstati, četudi se vam zdi, da ste spali dovolj. Pomembno je, da upoštevate svoj notranji bioritem. Če boste vsak večer v posteljo odhajali ob povsem različnih urah, bo prišlo do zmede, zaradi česar bo jutranje zbujanje precej težje. Svetujemo vam, da si nastavite tudi večerno budilko. Ta vas bo opozorila, ko bo čas, da se začnete pripravljati za spanje.

Ohranite vsaj nekaj reda tudi ob koncu tedna

Za mnoge je zelo mamljivo, da med koncem tedna nadoknadijo vse tisto, kar so med delovniki zamudili. Tako nekateri ostajajo v postelji celo dvakrat dlje kot običajno, hodijo spat zelo pozno in se zbujajo praktično sredi popoldneva. Če se prepoznate v tem vzorcu, je pravzaprav precej logično, da vas med tednom budilka spravlja v obup, saj gre za prevelik šok za vaše telo. Poskušajte se tudi med vikendom vsaj okvirno držati svojega siceršnjega urnika spanja.

Izogibajte se dremežem po zvonjenju budilke

Verjetno smo vsi krivi tega, da smo se kdaj že odločili za dremež, namesto da bi vstali že ob prvem zvonjenju budilke. Vendar pa nastane težava, če to preraste v navado. Tisti, ki stalno vklapljajo dremež, so običajno na koncu, ko le vstanejo, običajno še bolj utrujeni. Stanje »polsna«, ki ga z jutranjim dremanjem vztrajno podaljšujete, je namreč lahko precej naporno za telo. Priznajte si, da je dremež zgolj potuha, od katere ni prave koristi, in poskušajte skleniti, da boste že prvo zvonjenje budilke obravnavali kot nepreklicni znak, da morate vstati. Jutra bodo tako postala precej manj stresna.


Izženite svetlobo iz svoje spalnice

Je vaša spalnica polna elektronskih naprav, ki so po možnosti vklopljene, medtem ko spite? V tem primeru ni posebej nenavadno, da se zjutraj zbujate utrujeni. Elektronske naprave namreč oddajajo modro svetlobo, ki lahko močno zmanjša kakovost vašega spanca. Ko spite, naj bo v prostoru zares tema. Zagotovo boste že kmalu opazili, da je jutranje zbujanje precej manj naporno.

Izogibajte se težkim obrokom pred spanjem

Kakovost vašega spanja je lahko manjša tudi zaradi težkih obrokov, ki jih uživate neposredno pred odhodom v posteljo. Posledično ste tudi zjutraj zelo utrujeni. Poskušajte torej zvečer jesti lažjo hrano in takšno, ki lahko pripomore k boljšemu spancu. Češnje in višnje na primer veljajo za odličen naravni vir melatonina. Kozarec češnjevega ali višnjevega soka vas lahko tako nežno zaziba v krepčilen sen. Zjutraj, ko bo čas za to, boste tako zagotovo vstali brez težav.

SHARE
Karmen Jordan
Diplomirana slovenistka in literarna komparativistka, podiplomska študentka; njen vsakdan je prepreden z branjem in pisanjem. Dolgi sprehodi brez cilja, s katerimi občasno prekine svojo običajno rutino, ji pomagajo, da zbistri misli in si nabere novih moči.