Zakaj moški hujšajo lažje od žensk

Nedavna raziskava je pokazala, da so moški v dveh mesecih izgubili kar dvakrat več kilograma kot ženske, čeprav so imeli enake diete. Ampak to ne pomeni, da so moški bolj disciplinirani, temveč njihov organizem lažje izgublja kilograme kot ženski. K temu pa lahko, tudi če ste ženska, lahko pripomorete tudi sami, svetuje dr. Sally Norton, ki navaja pet glavnih razlogov, zakaj moški hujšajo lažje kot ženske.


Moški in hujšanje

Moški so večji

V povprečju so moški večji in težji od žensk, kar pomeni, da porabijo tudi več energije – tudi če le sedijo pred televizijskim ekranom, je bodo izgubili več kot ženske, ki počnejo isto. Drugače je urejena tudi njihova prebava, ki hitro uredi z morebitnimi odvečnimi kalorijami.

Imajo več mišične mase

Ne le, da moški zaradi testosterona hitreje pridobijo na mišični masi, tudi izgubljajo jo počasneje kot ženske. Mišice potrebujejo energijo, tudi če se ne gibljejo veliko. Ženske se ob tem najpogosteje osredotočajo na aerobne vaje, medtem ko so za hujšanje primernejše kombinirane, ki hitreje topijo kilograme in obenem gradijo mišično maso. To pomeni, da si lahko brez skrbi privoščite tudi uteži.

Redi se »družinski kuhar«

Čeprav je v vse več družinah glavni kuhar oče oziroma moški, pa je statistika še vedno na ženski strani. Vsi obroki, ki jih na dan pripravi, privedejo do posledic, saj tisti, ki kuha, nezavedno poje veliko več kot tisti, ki ne. Hrano je pač treba preizkusiti, preden jo postavimo na mizo, kajne?


Ženske so več doma

Ženske so po navadi manj časa v službi kot moški, ob tem pa vse večkrat izbirajo tudi dela, ki jih lahko opravljajo od doma. To pomeni, da jim je hrana bolj dostopna, in medtem ko se v službi obrokom lažje upremo, ker niso na dosegu roke, je doma povsem drugače. Hladilnik pa čisto blizu … Poleg tega moški svoj prosti čas pogosteje preživljajo na prostem in ne v stanovanju.

Hranjenje žensk je povezano s čustvovanjem

Statistika je pokazala, da ženske pogosteje jedo, kadar so zaskrbljene, žalostne ali zdolgočasene, medtem ko si moški v takšnih stanjih morda raje privoščijo pijačo. Ženske so pogosteje perfekcionistke kot moški in se tudi dlje ubadajo s posameznimi težavami kot oni, zato tolažbo večkrat najdejo v hrani. Tako so bolj podvržene tudi psihološkim vzrokom za prenajedanje.

Kaj narediti?

In kako težavo z neuspešnim hujšanjem odpraviti? Čeprav svojega genskega zapisa ne morete spremeniti, prav tako ne hitrosti svoje prebave, se lahko poslužujete preprostih korakov, kako shujšati hitreje in učinkoviteje. Za začetek se več gibajte – tudi v službo se morda lahko odpravite s kolesom, če živite v mestu, nato pa razmislite, zakaj zaužijete več kalorij, kot jih porabite. Morda gre za stres, premalo spanja ali željo po popolnosti … Ne bodite pregrobi do sebe, ampak si dovolite tudi občasne pregrehe. Vzvoda za boljše počutje ne iščite v hrani, ampak morda v športu, ob vadbi za svoje telo pa poskrbite tudi za svoje duševno počutje. In na koncu ne pozabite, da je pogoj za zdravo hujšanje tako žensk kot moških enak: izogibajte se hitri in nezdravi hrani ter jejte primerno velike porcije.

SHARE
Mojca Sladič
Po poklicu profesorica geografije in pedagoginja, po srcu pa tudi novinarka, ki ji ni vseeno za Zemljo, njeno prihodnost in naslednje generacije, ki bodo na njej živele.