Zakaj je sploh pomembna telesna aktivnost?

Vsepovsod prebirate o tem, kako zelo pomemben je vpliv telesne vadbe na telo. Bo držalo. Veste zakaj? Ob športni aktivnosti se v telesu sproščajo zdravju koristni endorfini. Iz možganov uravnavajo telesne funkcije in skrbijo za dobro zdravje in počutje. Imenujemo jih tudi ‘hormoni sreče’. So fizična osnova za občutek zadovoljstva. Endorfini se naravno sproščajo v telesu, ko počnete stvari, ki vas veselijo. Enaki procesi se dogajajo tudi med športom. Zatorej je šport ena izmed odličnih tehnik za osvobajanje od raznih oblik zasvojenosti. V krvi se zmanjša količina laktatov, ki so pokazatelji preobremenitve in stresa. V telesu se odvija zdrava biokemija, ki je osnova telesnemu zdravju in dobremu počutju. Dosežemo občutek miru, ravnotežja in zadovoljstva. Ravno to, kar v tem hitrem tempu in stresnih časih, še posebej potrebujemo.


telesna aktivnost

Izbirajte gibalne aktivnosti, ki so vam všeč. Kjer uživate in se sproščate. Nič kar počenjate z odporom ni dobro. Običajno vas vodi želja, da bi čimprej izgubili kilograme. Izberite nekaj vam povšečnega in učinki bodo dolgoročni.

Vadba ni nujna za hujšanje, je pa pri tem dobro pomagalo. Še posebej pri vzdrževanju teže in oblikovanju telesa. Nujno je treba spremeniti navade. Ko neko dejavnost, beri prenajedanje, zamenjate z nečim vam prijaznejšim, npr. gibanjem in ker se za to spremembo odločite zavestno ter izberete nekaj v čemer uživate, bo učinek zagotovo uspešnejši.

V začetni fazi vključevanja v vadbeni proces izberite strokovnjaka in skupaj naredita načrt vadbe. Pokazal vam bo, kako pravilno izvajati vaje. Od začetka vam je lahko tudi dober motivator, dokler vam nov način življenja ne postane navada.Tudi najenostavnejša vadba lahko škodi, če ni pravilno izvajana ali ne boste dosegli ustreznih učinkov kot bi jih lahko.


Različne raziskave med drugim kažejo, da so telesno dejavnejši ljudje manj podvrženi boleznim, depresijam, osteoporozi, sladkornim boleznim, povišanem holesterolu in krvnemu tlaku, ipd. So bolj srečni in zadovoljni. Lažje dosegajo zastavljene cilje. Razumljivo, saj se jim sprošča »hormon sreče«.

Z vključevanjem v neko dejavnost navezujete stike s sebi podobnimi ljudmi. Če kdaj izgubite voljo do gibanja je druženje z drugimi lahko dobra motivacija, da vzamete pot pod noge. Tam boste srečali ljudi, ki vam bodo pomagali dvigniti razpoloženje.

Naredite si urnik vadbenega procesa. 2-3 kratno gibanje vsaj 30 minut na teden je zelo priporočljivo. Ura naj bo fiksna in ne odstopajte od nje.

Izbirate lahko med različnimi aktivnostmi: hoja, kolesarjenje, plavanje, tek, joga, pilates, aerobika, fitness, planinarjenje… Danes jih je neskončno mnogo. Kot že rečeno, pomembno je le, da so vam blizu in da v njih uživate.


Ko pričnete z vadbenim procesom ne pretiravajte. Če ne, se boste v naslednjih dneh srečali z razbolelimi mišicami in hoja po stopnicah bo prava muka. Če niste bili v gibanju dolgo časa je malenkostna razbolelost normalen pojav. Prvih nekaj tednov bo najbrž najtežjih. Telo se mora navaditi na novo aktivnost, nestvarna so tudi pričakovanja. Zatorej. Korak za korakom. Cilj imate. Uživajte le še na poti. In rezultat bo popoln.

O pravilni tehniki gibanja in izvajanju pravih vaj za čim boljše telesno ravnovesje in izgubo neželenih kilogramov se bomo učili v naši Šoli hujšanja. Preverite tukaj >>

SHARE
Tjana Burger
Tjana Burger je učiteljica življenja. S svojim več kot dvajsetletnim raziskovanjem življenja v ljudeh prebuja zavest in jim pomaga poiskati pot k svojemu bistvu. Pri svojem delu uporablja mojstrsko znanje reikija, karmično diagnostiko in lastne izkušnje, ki jih pridobiva ob svojih raziskovanjih. Njena največja sreča je, ko njeni učenci dobijo nadzor nad svojim življenjem in ga začno živeti kot so si ga zamislili. Več si lahko preberete na upatisiziveti.si