Zakaj so Japonke nadpovprečno zdrave in mladostne?

Ste se že kdaj vprašali, zakaj so Japonke tudi v zrelih letih pogosto videti izjemno mladostno, poleg tega pa veljajo japonske ženske tudi za nadpovprečno zdrave? Japonci nasploh živijo zelo dolgo. Prav na Japonskem najdemo največji odstotek ljudi, ki dočakajo starost 100 let ali več.

Pomemben vpliv na vse to ima zagotovo genetika, vendar pa so vse prej kot zanemarljivi tudi drugi dejavniki. Pri tem imamo v mislih predvsem vsakodnevne navade Japonk, ki jim pomagajo pri ohranjanju mladostnega videza, zdravja in vitkega stasa. Razkrivamo vam nekaj najpomembnejših skrivnosti japonskih žensk, ki jih lahko uvedete tudi v svoje življenje. Presenečeni boste nad rezultati.

Zeleni čaj

Zeleni čaj je na Japonskem izjemno priljubljena pijača, ki je tudi nepogrešljivi del družabnih ritualov. Prav redno uživanje zelenega čaja je eden glavnih razlogov za zdravje in mladostnost Japonk. Omenjeni čaj namreč vsebuje ogromno antioksidantov, ki uničujejo škodljive proste radikale in zavirajo proces staranja. Uživanje zelenega je zelo koristno za ohranjanje zdrave telesne teže, pomaga pa tudi pri preprečevanju nastanka različnih srčno-žilnih bolezni in razvoja raka.

Fermentirana hrana

Fermentacija velja za eno najbolj zdravih, če ne celo za najbolj zdravo obliko priprave hrane. Gre za proces, pri katerem koristne  bakterije ustvarijo mlečno kislino in med katerim se v živilih ohranijo zdrave hranilne snovi. Poleg tega pa so živila med fermentacijo obogatena s koristnimi encimi in vitamini iz skupine B. Fermentirana živila so lažje prebavljiva in zelo priporočljiva tudi za tiste, ki se spopadajo s previsoko telesno težo. Uživanje fermentirane hrane bo poskrbelo tudi za to, da se bo telo lažje očistilo strupenih snovi. Če želite čim dlje ohraniti svoje zdravje in mladosten videz, je smiselno, da so živila, kot je denimo kislo zelje, zelo pogosto tudi na vašem jedilniku.

Manjše porcije

Postrežba manjših porcij hrane v primerjavi s tistimi, ki so običajne pri nas, je del japonske kulture. Znano je, da so porcije, ki jih uživamo v zahodnem svetu, večinoma prevelike, če upoštevamo naše dejanske potrebe. Zmanjšanje porcij je tako eden od pomembnih korakov v smeri proti vitkejši postavi in zdravi telesni teži. Japonci krožnika nikoli povsem ne obložijo s hrano, poleg tega pa je zanje zelo pomembna tudi dekoracija jedi. Tako so zdrava in manj kalorična živila videti zelo okusno ter mamljivo. Navsezadnje jemo tudi z očmi, zato ima prav postrežba pomemben vpliv na to, kaj in koliko bomo pojedli.

Redna hoja

Na Japonskem je večina prebivalstva skoncentriranega v večjih mestih, kar pomeni tudi več hoje in kolesarjenja. To ima velik vpliv na vitkost Japonk, poleg tega pa hoja oziroma telesna aktivnost zmanjšuje tveganje za srčno-žilne in mnoge druge bolezni.

Čas za prehranjevanje

Precej malo verjetno je, da boste videli Japonca, ki se prehranjuje, medtem ko hodi, se vozi s podzemno železnico, gleda televizijo ipd. Japonci si vzamejo čas, da v miru pojedo obrok, kar pogosto pomeni tudi, da jedo počasneje. Posledično dobijo možgani pravočasno signal za to, da je želodec poln. Na hitrost prehranjevanja in količino zaužite hrane pomembno vpliva tudi uporaba palčk namesto vilic. Prenajedanje je tako pri Japoncih nekaj zelo redkega.

Zdrave sladice

Japonke jedo sladice precej redko, saj te ne predstavljajo pomembnega dela japonske kulinarike. Tako si namesto kalorične sladice pogosto raje privoščijo sadje. Tudi japonske sladice so izdelane iz manj predelanega sladkorja in drugih škodljivih sestavin. Namesto tega se pogosteje uporabljajo bolj zdrave alternative. Tudi v primeru, ko se na mizi znajde manj zdrava sladica, pa je velikost porcije mnogo manjša kot pri nas.

SHARE
Karmen Jordan
Diplomirana slovenistka in literarna komparativistka, podiplomska študentka; njen vsakdan je prepreden z branjem in pisanjem. Dolgi sprehodi brez cilja, s katerimi občasno prekine svojo običajno rutino, ji pomagajo, da zbistri misli in si nabere novih moči.