Zakaj bi morali jesti več jajc?

Prehranski strokovnjaki so ugotovili, da so jajca zelo hranljiva in priporočljivo jih je umestiti v svoj jedilnik. V študiji, objavljeni v reviji Nutrition in Food Science, so raziskovalci odkrili, da lahko jajca igrajo pomembno vlogo pri ohranjanju zdravja in tudi hujšanju, saj so polna esencialnih aminokislin, vitamina D in B12, selena in holina.


Jajca

Polna beljakovin

Za veliko ljudi, ki želijo pridobiti mišično maso so jajca idealna izbira, zaradi visoke vsebnosti beljakovin. Eno jajce vsebuje približno 6 gramov beljakovin in 9 aminokislin.

Jajca ne zvišujejo ravni holesterola

Jajca so polna holesterola, zato se je v sedemdesetih letih razširil mit, da ljudje omejijo uživanje jajc, ker naj bi študije kazale, da je pri ljudeh, ki imajo visoko raven holesterola v krvi, tveganje za srčno bolezen večje. Holesterol v hrani ima le majhen učinek na raven holesterola v krvi. Krivec za holesterol so nasičene in transmaščobe, teh je v jajcu le za 1, 6 grama. Veliko število uglednih študij je dvignilo sloves jajc, med drugim tudi »Študija v Fraimghamu«, ki je potrdila, da jajca nimajo nobene zveze s srčnimi napadi.

Vitamini

Kuhana jajca vsebujejo vitamin A, ki izboljšuje vid, vitamin B12, ki pomaga pri proizvodnji rdečih krvnih celic, vitamin B, ki pomaga pri prebavi in oskrbi vašega telesa z energijo. To so le nekateri izmed dragocenih vitaminov, ki vam jih jajca prinašajo.


Pomagajo pri hujšanju

V rumenjakih se skriva velik vir zdravih maščob v zadostni količini, tako da niste lačni. Poleg tega vam uživanje jajc zmanjša željo po prigrizkih in sladki hrani.

Minerali

Jajca so odličen vir železa, cinka in selena. Železo pomaga pri oskrbi vašega telesa z energijo in ohranja dobro krvno sliko. Selen, ki ga jajca vsebujejo pa pomaga preprečevati poškodbe celic v telesu in nabiranju strupenih kovin.

*****************