Vsak dan moramo najti razlog za smeh

Obstajajo številne raziskave, ki dokazujejo, kako zelo škodljiva so negativna čustva za naše zdravje. Smeh pa po drugi strani pozitivno vpliva na naše zdravje in dobro počutje. Če se znamo nasmejati, ko smo pod stresom, anksiozni, zaskrbljeni ali bolni, se bomo že prav kmalu počutili bolje. Smeh nam daje energijo in nas navdihuje. Star judovski pregovor pravi: »Kar je milo za telo, to je smeh za dušo.« Vsi vemo, kako dobro se počutimo, ko smo nasmejani.


Smeh je podoben zmerni telesni dejavnosti. Ko se od srca nasmejemo, se krčijo trebušne mišice, kri začne hitreje krožiti po žilah, znižata se krvni pritisk in raven stresnih hormonov. Zahvaljujoč smehu bolje spimo, naš imunski sistem pa je krepkejši. Čeprav ima smeh toliko pozitivnih lastnosti, pa se ljudje, še posebej odrasli, (pre)malokrat zares od srca nasmejimo. Veliko ljudi z odraščanjem izgubi tisto prvinsko in iskreno izražanje čustev. Spomnimo se, kako smo se kot otroci znali zares iskreno razveseliti in to tudi pokazati. Dno obrazca

Smeh

Življenja ne gre jemati preveč resno. Čisto vsi v življenju naletimo na različne ovire in čisto vsi delamo napake. Nobenega razloga ni, da bi se morali zaradi tega počutiti slabo in se celo kaznovati. Če si zaradi neke napake povzročamo stres, bomo stvari samo še poslabšali. Namesto tega se raje nasmejte – tako boste lažje prebrodili vse težke trenutke. Poleg tega boste dobro voljo prenesli tudi na druge ljudi. Zatorej ne bodite prestrogi do sebe in drugih – z dobro voljo boste prišli dlje kot pa s kritiko in negodovanjem.

V vsaki, še tako slabi situaciji, je vedno prostor tudi za humor. Seveda, določene situacije so resnično žalostne in v tem primeru nam smeh ne bi prav nič koristil. Vendar pa v večini primerov to nikakor ne drži. Ko boste naslednjič pod stresom, se ustavite in si vzemite minuto, na situacijo poglejte širše in ugotovite, ali lahko na situacijo kakorkoli vplivate. Ko boste spoznali, da vedno ne morete nadzorovati vsega in da vse ni vedno odvisno od vas, boste na take situacije začeli gledati drugače. Na ta način boste zmanjšali raven kortizola v telesu, znižala pa se bo tudi raven krvnega tlaka, sladkorja in srčnega utripa.


Kaj vam je v preteklosti narisalo nasmeh na obraz? Morda vam je prijatelj povedal res dobro šalo, morda so vas v dobro voljo spravili otroci ali hišni ljubljenček? Pomembno je, da se čim pogosteje spomnite na take trenutke, še posebej takrat, ko ste žalostni, jezni ali pod stresom.

Obkrožite se z ljudmi, ki vas spravljajo v smeh. Smeh je nalezljiv, zato se obkrožite s pozitivnimi in nasmejanimi ljudmi. Majhni otroci še posebej dobro vedo, kako koga spraviti v smeh.

Omislite si hišnega ljubljenčka. Raziskave kažejo, da lastniki hišnih ljubljenčkov redkeje obolevajo za depresijo in so pod manjšim stresom, posledično pa tudi redkeje zbolevajo za boleznimi srca in ožilja.

Meditirajte. Katerakoli sprostitvena tehnika lahko pomaga sprostiti notranjo napetost in poskrbijo za občutek miru in dobro počutje.


Uživajte hrano, ki pozitivno vpliva na razpoloženje. V težkih in stresnih trenutkih številni ljudje posežejo po nezdravi hrani, polni sladkorja in maščob. Čeprav so ta živila sicer dobrega okusa in se po njih nekaj trenutkov celo počutimo malo bolje, pa njihov dolgoročni učinek nikakor ni pozitiven. Čezmerno uživanje močno predelanih živil lahko pripelje do kopičenja odvečnih kilogramov, visokega krvnega tlaka, migren in sladkorne bolezni. Ena od strategij, kako se uspešno soočiti s stresom, je tudi skrb za zdravo in uravnoteženo prehrano. S pravim izborom živil lahko dejansko poskrbimo za boljše razpoloženje in več življenjske energije. Uživajte lososa oziroma druge mastne ribe, avokado, temno čokolado, jagodičje in špinačo – to je le nekaj živil, ki vam bodo pomagala, da se boste počutili bolje.

SHARE