Vodnik po LCHF-prehrani: Hujšamo z maščobami

Kdo še ni slišal za LCHF, nizkoogljikohidratno visokomaščobno dieto, ki razbija mit, da maščobe redijo? Gre za vedno bolj priljubljen način prehranjevanja, ki temelji na velikem vnosu maščob, zmernem vnosu beljakovin in majhnem vnosu ogljikovih hidratov.

LCHF dieta

V čem je skrivnost LCHF-diete?

Ko iz prehrane izločite ogljikove hidrate – predvsem sladkor in škrob –, se krvni sladkor stabilizira, raven inzulina in nasičenih maščob pa pade. To poveča izgorevanje maščob v telesu in izboljša naše počutje. Ker pomaga spontano uravnavati tek, mnogi z njo učinkovito shujšajo in popravijo krvno sliko. A pred začetkom takšne diete se je vseeno dobro posvetovati s strokovnjakom, saj še vedno ostaja odprto vprašanje dolgotrajnih učinkov visokomaščobnih in beljakovinskih diet na organizem.

Ko začnete uživati večje količine maščob in beljakovin, hkrati pa znižate vnos ogljikovih hidratov, je občutek sitosti precej daljši kot pri večini drugih diet. Zaradi večjega občutka sitosti tako nimate potrebe po prigrizkih, ob obroku pa pojeste manj. Ker telo ne dobi dovolj ogljikovih hidratov, energijo po izpraznitvi glikogenskih rezerv v mišicah pridobi z razgradnjo lastnih beljakovin in koriščenjem maščobnih zalog. Pri razgradnji beljakovin in maščob nastajajo v krvi kot stranski produkti ketonska telesa, ki služijo kot vir energije, v presežkih pa se iz organizma izločajo prek ledvic, kar pomeni večjo obremenitev le-teh, zato jo nekateri strokovnjaki priporočajo le za krajše časovno obdobje od treh do štirih tednov …

Popolni vodič po LCHF dieti najdete v majski številki revije Naja >>

SHARE
Anja Kralj
Za vas spremlja dogodke in zgodbe iz sveta slavnih, pripravlja uporabne nasvete ter zanimive članke.