Voda je vir življenja

Voda sestavlja več kot polovico našega telesa, zato ji ne rečemo zaman kar vir življenja. Telo brez vode zdrži precej manj časa kot pa brez hrane. Ne nazadnje pretok vode usmerja in določa čisto vsako telesno funkcijo.


Če je v telesu dovolj vode, vsi pomembni organi dobijo vse potrebne snovi: Dovolj hormonov, hranil, encimov. Voda prav tako sodeluje v procesih odstranjevanja strupenih snovi iz telesa in njegovega prečiščevanja. Poleg tega voda s pomočjo osmoze na celični membrani ustvarja električno napetost, ki jo celice potrebujejo pri medcelični izmenjavi in prenosu živčnih impulzov. Voda uravnava telesno temperaturo, pomembna pa je tudi kot gradbeni element ter topilo za nekatere vitamine in encime.

Vodo moramo ves čas nadomeščati, saj jo izgubljamo s potenjem in dihanjem, iz našega telesa pa se izloča tudi z blatom in urinom. Izgube vode se razlikujejo od človeka do človeka. Pri odraslem človeku se v normalnih temperaturah pri običajnem telesnem naporu izločita nekaj več kot dva litra vode. V toplem vremenu pa lahko izgubimo kar do tri litre tekočine.

Telo odraslega človeka v poprečju vsak dan potrebuje tri litre tekočine. Približno liter jo dobimo s hrano, za preostanek pa moramo poskrbeti sami. Najbolj priporočljivo je, če pijemo čisto vodo, čaj ali naravne sadne in zelenjavne sokove, nikakor pa ne različnih sladkih gaziranih pijač ali alkohola.


Voda

Zakaj je žejo najbolj priporočljivo gasiti kar z navadno vodo:

S pomočjo vode lahko bolje nadzorujemo energijski vnos v telo.

Ljudem, ki se želijo znebiti kakšnega kilograma ali dveh, priporočamo, da namesto sladkih pijač uživajo navadno vodo ali nesladkane čaje. Z različnimi sladkimi pijačami namreč poleg vsega zaužijemo še kar nekaj kalorij.

Prav tako dajte prednost uživanju živil, ki vsebujejo več vode. Ta živila vas bodo nasitila za dlje časa, z njihovo pomočjo pa boste zaužili tudi manj kalorij.

Voda pomaga do optimalnega delovanja mišic.


Celice, ki ne vzdržujejo optimalnega elektrolitskega ravnovesja, se skrčijo, kar se lahko odraža v bolečih mišicah, ki so brez energije. Če mišice ne dobijo dovolj tekočine, tudi ne morejo optimalno delovati. Zato je uživanje zadostne tekočine med vadbo zelo pomembno. Po priporočilu American College of Sports Medicine naj bi približno dve uri pred telesno aktivnostjo popili približno pol litra tekočine. Strokovnjaki priporočajo, da vodo tudi med samo telesno dejavnostjo redno nadomeščamo.

Uživajte vodo za lepšo kožo.

Tudi vaša koža vsebuje veliko vode. Če ne pijemo dovolj, je naša koža suha, upadla in zgubana. Zato je zelo pomembno, da vsak dan popijete dovolj – primerna hidriranost se bo odražala tudi na videzu vaše kože.

Voda podpira delovanje ledvic.


Preko telesnih tekočin se iz našega telesa izločajo vse odpadne snovi. Naše ledvice vsak dan opravljajo izjemno delo, saj skrbijo, da se iz našega telesa resnično odplavi vse, česar ne potrebujemo. A za to, da lahko ledvice dobro opravijo svoje delo, mora biti naše telo primerno hidrirano.

Če pijete dovolj, je vaš urin svetlo rumen in praktično brez vonja, v nasprotnem primeru pa se obarva intenzivno rumeno do oranžno in ima tudi precej neprijeten vonj. Ljudje, ki pijejo premalo, so podvrženi tudi večjemu tveganju za razvoj ledvičnih kamnov.

Voda pomaga do boljše in bolj redne prebave.

Zadostna hidriranost telesa omogoča, da tudi prebava deluje tako, kot je treba ter preprečuje zaprtje. Pitje zadostne količine tekočine in uživanje hrane, bogate s prehranskimi vlakninami, predstavlja popolno kombinacijo za živahno prebavo.

Voda: Kako poskrbeti, da je boste pili dovolj?

Če mislite, da bi morali vsak dan popiti še kak kozarec ali dva vode več, je tukaj nekaj namigov, kako poskrbeti za to, da boste vsak dan zaužili dovolj tekočine:

  • Pred vsakim obrokom ali prigrizkom popijte kozarec vode.
  • Uživajte več sadja in zelenjave. Poleg drugih hranilnih snovi vsebujeta tudi veliko vode.
  • Steklenička z vodo naj bo z vami povsod – nosite jo v torbici, naj bo z vami v avtu ali v pisarni.