Viri koristnih omega 3 maščobnih kislin

Omega 3 maščobne kisline so izredno koristne, saj v telesu zmanjšujejo vnetne procese, ki so povezani z boleznimi srca, s sladkorno boleznijo, z artritisom in določenimi vrstami raka. Pomagajo uravnavati krvni tlak, blažijo bolečine v sklepih in izboljšujejo razpoloženje.


Med najbolj poznanimi viri omega 3 maščobnih kislin so seveda ribe (tuna, sardina, losos), ki jih je priporočljivo jesti do trikrat na teden. Priporočeni dnevni vnos teh kislin naj bi bil približno 500 miligramov, a najdejo se tudi takšni, ki rib preprosto ne marajo. Namesto tega lahko za zadostne količine omega 3 maščobnih kislin uživate chia semena, buče, laneno seme ter orehe, pravijo strokovnjaki.

omega 3

Chia semena

Chia semena so eden najboljših virov omega 3 maščobnih kislin, poleg tega pa vsebujejo tudi izredno veliko kalcija. Ena porcija chia semen vsebuje pet gramov omenjenih kislin, kar je več kot en losos, za popestritev okusa pa jih lahko dodamo jogurtu, solati ali ovsenim kosmičem.

Laneno seme

Četrtina skodelice lanenega semena vsebuje približno sedem gramov omega 3 maščobnih kislin. Laneno seme lahko vključite v prehrano tudi zato, ker ščiti srce, zmanjšuje tveganje za nastanek sladkorne bolezni in možganske kapi, od njega pa bodo imeli koristi tudi nohti.


Orehi

Bogati so z omega 3 maščobnimi kislinami, ki izboljšujejo razpoloženje in kognitivne funkcije možganov. Te sestavine zmanjšujejo tudi občutek tesnobe in blažijo simptome stresa ter znižujejo povišani krvni tlak. Četrtina skodelice orehov vsebuje približno 2,8 grama omega 3 maščobnih kislin. Preizkusite tudi orehovo olje.

Buče

Buče in njihova semena so prav tako odličen vir teh kislin, pa tudi vitaminov A in C. ščitijo zdravje srca in oči, krepijo mišičje in izboljšujejo razpoloženje, nedavna raziskava pa je potrdila, da so tisti, ki redno uživajo omega 3 maščobne kisline, tudi redkeje depresivni, zato se jim ne izogibajte.