Veliko otroško praznovanje

Vsaj enkrat na leto, in sicer ob njegovem rojstnem dnevu, si bo vaš otrok zaželel veliko praznovanje. Ob vseh željah, darilih in višku pozornosti, kjer bo v središču le on, ne sme manjkati niti veliko slavje, ki bo pripravljeno posebej in samo zanj.


Pri takšnem praznovanju damo (in moramo dati) velik pomen zdravi prehrani, pri tem pa upoštevamo načela zdrave prehrane. Otrokom ob takšnih priložnostih namesto sladkarij, slaščic in slanih prigrizkov, ponudimo sadne dobrote. Z malo domišljije in našimi spodnjimi predlogi, ki jih lahko s pridom uporabite, pogostitev za rojstni dan ne bo le praznik hrenovk, čipsa in poceni bombonov, saj je mogoče tudi z drugimi okusnimi jedmi in zanimivimi idejami kmalu osvojiti okus otrok. Seveda ne smete pozabiti, da naj bo vaš otrok prisoten tudi pri sami pripravi praznovanja na »njegov dan«. Pomembno je vedeti tudi to, da smo pri praznovanju otrokovega rojstnega dne pozorni na sam ritual, pri katerem slavljencu vedno posvetimo veliko pozornosti in ljubezni.

OtroŠko praznovanje

Ideje za pripravo »sadnega rojstnega dne«

Praznovanje rojstnega dne naj poteka na otroku prijazen in zanimiv način. Prijeten vonj sadja si otroci hitro zapomnijo. Odrasli pa težko verjamemo, da otroci v povprečju poskusijo zelenjavo od 15- do 20-krat, preden jo sprejmejo. Sadje ima nizko energijsko vrednost, vsebuje veliko vode, malo beljakovin in maščob. V njem je zelo veliko vitaminov, balastnih snovi, sadnih kislin in mineralov. Delež se pri različnih sadežih močno razlikuje. Nekatere vrste sadja moramo olupiti, nekatere pa lahko uživamo kar take, kot so.
Nekoč je bilo sadje na voljo le v sezoni, sedaj pa se dobi skoraj skozi vse leto, vendar vam svetujemo, da pri pripravi uporabite ekološko sadje, najbolje sezonsko.

Kaj lahko pripravimo iz sadja?

Iz sadja lahko pripravimo sladice, kroglice, lahko ga jemo s sladoledom in s sladko smetano. Nekatere vrste sadja se dobro ujemajo s sirom, gorgonzolo ali mascarponejem. Iz sadja lahko pripravimo sladke in slane jedi, pite, zavitke, pudinge, kruh, narastke. Lahko ga tudi zamrznemo, naredimo sokove, delamo marmelade, ga kuhamo, dušimo, pečemo na žaru ali v pečici, kandiramo ali sušimo.


Sadje kupujemo sproti in ne na zalogo, tako da je vedno sveže. Nekatero sadje lahko samo umijemo in pojemo, nekatero pa je potrebno olupiti ali razkoščičiti. Umivamo ga sproti, pred uporabo. Zrelo sadje lahko shranjujemo v hladilniku, nezrelo pa na sobni temperaturi.

Miza naj bodo vedno bogato obložena z raznovrstnim sadjem in pripravljenim na različne načine:

1.    SADNI KROŽNIK je barvit krožnik, poln vitaminov in zdravja.

Potrebujemo: različne vrste sadja (jabolka, hruške, banane, grozdje brez pešk, sveže marelice, breskve ali nektarine, slive, mango, pomaranče …).
Priprava: za izdelavo sadnega krožnika potrebujemo različne vrste sadja, ki ga poljubno narežemo in naložimo na krožnik.

Hruške vplivajo na delovanje ščitnice, spodbujajo peristaltiko črevesa in odstranjujejo strupe. Vsebujejo kalcij, magnezij, fosfor, betakaroten, kalij, jod in folno kislino.
Sveže marelice so lahko kar kisle, zato jih je potrebno poskusiti in jih majhnemu otroku dajte le, če so sladke.
Mango je že naravnega okusa, lahko prebavljiv, vendar kupujte le sveže sadeže.


Sok s smetano

2.    SADNI NAPITEK S SMETANO

Potrebujemo: različno sadje ( breskve, jagode, banane, borovnice …) in sladko smetano.
Priprava: Zmiksamo različno sadje, prelijemo v kozarec in dekoriramo.
Lahko dodamo tudi sladko smetano.

Borovnice so dober vir vitamina C, vsebujejo tudi betakaroten. Imajo največ antioksidantov med vsemi vrstami sadja, kar je zasluga modrega pigmenta – antocianina, ki je v lupinici.
Jagode nas ščitijo pred virusi, bakterijami in preprečujejo razvoj raka. Vsebujejo veliko vitaminov A, C in K, betakarotena, kalija ter folne kisline.

Pijačo lahko kupimo, vendar je dobro vedeti, da so doma pripravljene limonade, bezgov sok, domač malinovec, ledeni čaj veliko boljše in bolj zdrave pijače od kupljenih umetnih gaziranih pijač in sokov.

3.    SADNA KUPA je izvrstna, saj otroka navaja na različne vrste sadja ter oblikuje zdrave prehranjevalne navade.

Potrebujemo: raznovrstno sadje in smetano, mrvice (čokoladne).
Priprava: Oprano in narezano sadje damo v skodelico in dekoriramo s sladko smetano ter posujemo z mrvicami.


Češnje spodbujajo delovanje imunskega sistema in pomagajo preprečevati okužbe. Primerne so za otroke, ki trpijo za zaprtjem.
Z jabolki naredimo čudovit uvod v sadje, saj se zlahka prebavijo.
Jabolka in hruške vsebujejo pektin, ki zgoščuje redko blato.
Pri citrusih, ananasu, jagodičevju in kiviju bodite pazljivi, pri otročkih povzročajo želodčne težave.

Otrok in marelice

4.    SADNA NABODALA

Potrebujemo: različne vrste sadja (grozdje, jabolka, banane, kivi, melona, jagode …), lesene palčice (kot za razna nabodala).
Priprava: Sadje očistite, po potrebi olupite in večje sadeže narežite na koščke, velike slaba dva centimetra. Različne vrste sadja izmenično nabadajte na lesena nabodala, a na vsako nabodalo nanizajte le tri ali štiri koščke sadja. Takoj postrezite.

5.    BANANA SPLIT

Potrebujemo: banano, sladko smetano v dozi, mrvice (čokoladne, pisane …), narezane mandlje, lešnike, orehe.
Priprava: Banane olupimo, položimo na krožnik in okrasimo s smetano. Na koncu potresemo z mrvicami ter obložimo še krhlje različnega sadja in potresemo z narezanimi mandlji, lešniki ali orehi.
Hitro pripravljena sladica, ki jo lahko sami pripravijo tudi otroci.

Banane so tudi odlične za zdravljenje zaprtja in driske. Kar kipijo od sladkorjev, ki se počasi sproščajo in dajejo energijo.

Pri pripravi praznične mize naj sodelujejo tudi otroci. Tako pridobivajo na finomotoriki in koordinaciji (manipulacija s koščki hrane, lupljenje sadja) spoznavanje in navajanje na različne vrste sadja, pri vsem tem pa se oblikujejo zdrave prehranjevalne navade.