Ustavite svojo jezo

Vsi vemo, kaj je jeza in vsi smo jo že kdaj čutili. Kadar je jeza obvladljiva, gre za nekaj popolnoma normalnega, kadar pa uide izpod našega nadzora in povzroča stres na delovnem mestu ter v medsebojnih odnosih in ovira kakovost našega življenja, se jo moramo naučiti ustaviti in se spopasti z njo.


Toliko, kot je različnih ljudi, toliko je različnih jez. Poznamo ljudi, ki se hitro ujezijo in tudi hitro pomirijo, tiste, ki se počasi ujezijo in še počasneje pomirijo, nekateri so počasne jeze in se hitro pomirijo, spet drugi pa so hitre jeze ter se težko pomirijo.

Ustavite jezo

Prepoznajte vir svoje jeze

Ko se ujezite, si dajte tudi priložnost, da se umirite. Pojdite hodit za vsaj nekaj minut, saj normalna komunikacija v času jeze ni možna. Namesto takojšnjega pogovora zato raje razmislite, zakaj ste jezni in se spomnite, da jeza ne bo ničesar popravila. Jeza je samo občutek, ki mine.

Bodite neposredni

Ko se umirite, sporočite svoje pomisleke jasno in neposredno, brez da bi kogarkoli želeli prizadeti. Bodite spoštljivi in natančni. Namesto »Nikoli si ne zapomniš pomembnih stvari« recite »sem razburjen/a, ker si pozabil/a na moj rojstni dan. «


Naspite se

Če ste izčrpani, je logično, da se z jezo spopadate nerazumno. Utrujenost je ena izmed najpogostejših vzrokov stresa, zato si le vzemite čas in se naspite.

Preznojite se

Verjemite ali ne, ampak ni lepšega, kot če se jezni zapodite v besen tek, pa še nekaj dobrega naredite za svoje telo. Telesna dejavnost sprošča, uredi misli in z jezo se boste lažje soočili.

*****************