Tudi v zrelih letih ohranite mentalno ostrino

Z redno telesno dejavnostjo ohranjamo zdravje naših mišic, srca in pljuč. In približno enako velja tudi za naše možgane – če želimo ohranjati mentalno ostrino, moramo skrbeti za redno možgansko telovadbo. Kognitivne funkcije začnejo upadati nekje po 45. letu.


Življenjski slog je zelo pomemben

Slabše kognitivne funkcije lahko v nekaterih primerih kažejo na razvoj demence. V Ameriki za Alzheimerjevo boleznijo zboli vsak osmi Američan. Predvidevajo, da se bo številka v prihodnjih letih še povečala, saj ljudje živijo čedalje dlje. Pri nas je trenutno 31000 bolnikov z demenco, v zadnjih 20 letih pa se je njihovo število povečalo za kar 40 odstotkov.

Raziskovalci vedno bolj poudarjajo, kako zelo pomembno vlogo pri ohranjanju mentalne ostrine igra zdrav način življenja. Še posebej pomembno je, da ohranjamo zdravje srca in ožilja, saj tudi tako preprečujemo prezgodnje staranje možganov.

Seveda se je upadu kognitivnih funkcij nemogoče izogniti, vendar lahko vse te procese z zdravim življenjskim slogom do neke določene mere upočasnimo. Zdrav življenjski slog vključuje redno gibanje, s katerim prekrvavimo telo. Potem ne smemo niti mimo zdrave prehrane – z uživanjem zdrave in čim manj predelane hrane bomo do določene mere zaščitili možganske celice pred odmiranjem. Strokovnjaki zelo poudarjajo tudi uživanje zadostne količine omega 3 maščobnih kislin, ki zmanjšujejo vnetne procese v telesu.


Mentalna ostrina

Ostanite aktivni

Raziskava, ki so jo opravili strokovnjaki z ameriške fundacije MacArthur, je pokazala, kako zelo na ohranjanjem mentalne ostrine v zrelih letih vpliva stopnja izobrazbe. Bolj ko so bili posamezniki izobraženi, bolj so skrbeli za redno »možgansko telovadbo«. Neka druga raziskava je pokazala, da tudi opravljanje kompleksnih delovnih nalog vpliva na zmanjšanje tveganja za razvoj demence kot pa manj intelektualno naporno delo.

Kljub vsemu stopnja izobrazbe ali oblika dela, ki ga opravljamo, ne more kar avtomatično pomeniti tudi boljše mentalne ostrine v zrelih letih. Najbolj pomembno je, da se zavedamo, kako zelo pomembno je, da redno treniramo naše možgane ter si ves čas postavljamo nove miselne izzive in ne otopimo.

Različne intelektualne dejavnosti stimulirajo delovanje možganov. Več povezav ko se ustvari med možganskimi celicami, bolj prožni bodo naši možgani. Prav zato je zelo pomembno, da celo svoje življenje ostanemo vpeti v različne miselne dejavnosti – lahko se (na)učimo novega tujega jezika, veliko beremo ali se lotimo učenja katere druge veščine. Glavno je, da smo aktivni – tako bodo v formi ostali tudi naši možgani.

Ostanite povezani

Tudi nenehno vzpostavljanje in ohranjanje novih in novih vezi z drugimi ljudmi vpliva na ohranjanje spomina in miselnih funkcij. Druženje in urjenje možganov gresta nemalokrat z roko v roki – lahko se na primer vključite na univerzo za tretje življenjsko obdobje, se udeležujete različnih predavanj in diskusij ali pa kot prostovoljec svoje znanje predajate mlajšim generacijam. Dobri medosebni odnosi so nam v veliko pomoč tudi v stresnih obdobjih. Prav stres je namreč tisti, ki zelo negativno vpliva na delovanje naših možganov.


Socialno oporo lahko dobimo od prijateljev, družine, partnerja in drugih. Druženje z drugimi ljudmi se je tudi po podatkih raziskave, ki jo je opravil prostovoljni program za starejše ljudi, Baltimore Experience Corps, pokazalo kot zelo pozitivno za ohranjanje mentalne ostrine. Pri starejših ljudeh, ki so kot prostovoljci pomagali pri pouku v eni od osnovnih šol, so se kognitivne funkcije in spomin čez nekaj mesecev precej izboljšali.

Spletne zanimivosti:

loading...