Trik, s katerim se boste odvadili prenajedanja zaradi stresa

Obdobja, ko smo izpostavljeni povečanemu številu stresorjev, močno vplivajo tudi na naš apetit. Za nekatere ljudi to pomeni skoraj popolno izgubo želje po hrani, kar lahko privede do hitrega hujšanja, po drugi strani pa obstaja precej več tistih, ki se na stres odzovejo s prenajedanjem. Ste tudi sami opazili, da v hrani pogosto iščete tolažbo in pomiritev? Trik, ki vam ga predstavljamo v nadaljevanju, vam bo vzel le približno 15 minut. Z njegovo pomočjo se lahko rešite prenajedanja, kadar ste napeti in pod pritiskom, kar je pravzaprav nekakšna oblika zasvojenosti.


Prenajedanje zaradi stresa

Naporno umsko delo vas lahko povsem izčrpa

Dolgotrajno delo brez premora lahko privede do hude izčrpanosti. Naši možgani »zablokirajo«, zato ne moremo več razmišljati o nobeni malce bolj kompleksni stvari, ampak se lahko osredotočimo le še na najbolj prvinske potrebe. Ena najpogostejših misli v takšnih trenutkih je hrana – veliko hrane, po možnosti čim bolj nezdrave, ki bo poskrbela za hiter občutek zadovoljstva. V hrani vidimo celo nekakšno nagrado za svoj trud. Vse več ljudi se sooča z napornimi oziroma povsem natrpanimi dnevnimi urniki, kar je tudi eden najpomembnejših razlogov za naraščajočo debelost v razvitem svetu. Kot kaže, pa so znanstveniki zdaj odkrili rešitev za prenajedanje, ki je posledica stresa in napornega dela.

Telesna aktivnost ključna za zmanjšan kalorični vnos

Prvi del raziskave je potekal tako, da so udeležencem ponudili toliko kosov pice, kot so jih lahko pojedli. Med njihovim prehranjevanjem so raziskovalci beležili število kalorij, ki jih je zaužil posamezni udeleženec. Čez teden dni se je zgodba ponovila, le da so tokrat udeležence razdelili v dve skupini. Posamezniki iz obeh skupin so morali pred pojedino rešiti miselno naporen preizkus. Prva skupina je nato 15 minut počivala, udeleženci iz druge skupine pa so morali biti 15 minut fizično aktivni, pri čemer je šlo za precej intenzivno vadbo. Nato so člani obeh skupin le dočakali obljubljeno pico. Udeleženci iz prve skupine, ki so po testu počivali, so v povprečju zaužili kar 100 kalorij več kot teden pred tem, tisti, ki so po preizkusu telovadili, pa so zaužili 25 kalorij manj v primerjavi s preteklim tednom. Seveda pa so porabili kar nekaj dodatnih kalorij tudi s samo vadbo.

Naporno umsko delo zahteva kar nekaj energije. Ko naši možgani zaznajo, da jim zmanjkuje moči, želijo obnoviti zaloge energije. Posledično občutimo potrebo, da bi pojedli čim več. Če si po tem, ko končate z delom, vzamete nekaj časa za telovadbo, preden se lotite hrane, bodo mišice v krvni obtok sprostile mlečno kislino. Ta predstavlja uporaben vir energije za naše možgane, s tem pa se zmanjša naša potreba po (nezdravi) hrani. Poleg tega telovadba spodbuja izločanje hormonov, ki delujejo kot začasni zaviralci apetita. Seveda pa je treba pri analizi rezultatov raziskave upoštevati tudi psihološki dejavnik. Udeleženci iz druge skupine so se s pomočjo telovadbe zamotili in tako preusmerili svojo pozornost z razmišljanja zgolj o hrani na druge stvari.


Začnite z majhnimi spremembami

Izsledki raziskave se zdijo sicer zelo obetavni, a žal večina izmed nas nima možnosti, da bi med delovnim časom namenila 15 minut intenzivni vadbi. Vendar pa je mogoče sklepati, da ima lahko že krajši sprehod okoli stavbe, kjer se nahaja vaše delovno mesto, prinese določene učinke. Pomembno je predvsem to, da spravite svoje telo v pogon in tako razbremenite možgane oziroma misli. Tudi če boste po tem še vedno potrebovali prigrizek, obstaja precejšnja verjetnost, da boste pojedli precej manj, kot bi sicer, poleg tega pa boste najverjetneje posegli po bolj zdravih in manj kaloričnih živilih.

*****************