Trenirajte možgane po nasvetu Steva Jobsa

Predstavljamo vam tehniko mentalne »gimnastike«, ki se je je posluževal eden najbolj genialnih umov našega časa, Steve Jobs. Veljal je za ustvarjalnega genija, vizionarja in inovatorja na tehnološkem področju, njegove napredne ideje pa so navdihnile marsikoga.


Steve Jobs

Tako kot resetiramo računalnik, se je tudi Jobs zavedal, da je treba od časa do časa »resetirati« tudi um. Prav zato se je Jobs dolga leta posluževal tehnike, ki se imenuje meditacija zavedanja (ang. awareness), njene učinke pa je opisal na sledeč način:

»Če samo sedite in opazujete, boste videli, kako nemiren je vaš um. Če ga skušate pomiriti, se vse še poslabša, a skozi čas se um umiri , in ko se, nastane prostor, v katerem lahko slišite bolj subtilne stvari – takrat začne cveteti intuicija in stvari vidimo jasneje in smo v sedanjem trenutku. Um se upočasni in znajdemo se v brezmejni prostranosti trenutka. Takrat vidimo veliko več, kot smo lahko videli prej.«

Kako je meditiral Steve Jobs?

V nadaljevanju navajamo šest korakov meditacije, ki jo je prakticiral Steve Jobs.


  1. korak. Poiščite miren in tih prostor, usedite se in prekrižajte noge. Hrbet naslonite na blazino, da se zmanjša napetost v hrbtenici. Pričnite globoko dihati.
  1. korak. Zaprite oči in se skušajte osredotočiti na notranji monolog, na misli, ki vam »skačejo« po glavi. Na vse, kar v vaš um vnaša nervozo – npr. stvari, povezane s službo, domom, pogovor dveh neznancev, ki ste ga ujeli med dnevom, nekaj, kar ste slišali po televiziji … Ne skušajte ustaviti tega toka misli – zaenkrat samo opazujte, kako vaš um skače z ene teme na drugo. Na delu je vaš »opičji um«, ki neprestano premleva dogodke in se od njih ne distancira. To vajo izvajajte po pet minut na dan, en teden.
  1. korak. Po enem tednu se od miselnega viharja v vašem umu skušajte distancirati. Vklopite »višji um«, ki je zadolžen za umirjeno razmišljanje in se mu nikamor ne mudi. Značilnost tega uma je, da ne podaja sodb in ne išče pomenov – samo vidi, sliši in čuti. Veliko ljudi se ne zaveda njegovega obstoja. Ta um se po navadi »vklopi« v trenutkih velikega šoka, ko »opičji um« utihne. Tudi sicer ves čas dela v ozadju, čeprav se ga ne zavedamo.
  1. korak. Ko postopno prihajate v stik z »višjim umom«, ga prosite, naj upočasni dejavnost »opičjega uma«. Predstavljajte si, da vaš notranji »višji um« povsem mirno in brez kakršnega koli hitenja hodi po živahni in prometni ulici. Ta umska slika vam bo pomagala pri umirjanju razburkanega »opičjega uma«. Ne pričakujte, da vam bo slednjega uspelo ukrotiti že prvič, a po več poskusih boste opazili, da se vse bolj umirja.
  1. korak. Ko vam bo uspelo umiriti »opičji um«, se osredotočite na »višji um«. Če ste vse korake izvedli pravilno, boste začutili, da se vaše dihanje umirja. V trenutku se boste začeli zavedati, kako se vas dotika zrak, ki vas obkroža. Morda boste začutili kri, ki se vam pretaka po žilah. Ko boste odprli oči, bo svet neopisljivo drugačen, spremenjen, obnovljen in na nek način – čuden. Okno boste npr. zaznali zgolj kot pravokotnik, napolnjen s svetlobo, in ne kot nekaj, kar potrebuje čiščenje, odpiranje, zapiranje ali popravilo. Okno bo postalo torej nekaj, kar enostavno obstaja – tukaj in zdaj.
  1. korak. Da bi dosegli omenjeno stanje, boste potrebovali nekaj časa. Ko vam bo to uspelo brez težav, vsak dan podaljšajte trajanje meditacije. Ni važno, koliko bo trajala meditacija – ko boste dosegli višje zavedanje, kmalu ne boste več čutili minevanja časa. Z rednim izvajanjem meditacije zavedanja se boste znebili stresa in nespečnosti, težave vas ne bodo več vrgle iz tira, misli bodo postale jasnejše in uvideli boste pravo vrednost stvari v vašem življenju.

*****************