Topli dnevi so idealni za tek

V čem je skrivnost teka, da se mu tisti, ki se nad njim navduši, ne more več odpovedati? Topli dnevi in večeri so kot nalašč za to, da to skrivnost odkrijete in tek za vedno vzljubite. Preberite, za kaj je koristen in kako se zanj primerno opremiti.

Tek v sebi skriva neverjetno preprostost: tečemo lahko kadarkoli in kjerkoli. Med tekom se popolnoma »odklopimo« in ne mislimo na nič drugega kot na ritem naših korakov. Seveda je tek lahko tudi družaben in povezovalen – tečemo lahko v družbi prijatelja ali kar s celo družino.

Tek v naravi

Korist teka ni samo sprostitev, temveč tudi krepitev srčno-žilnega sistema, boljša prekrvavljenost in hitrejše izgorevanje maščob. Tek krepi tudi kosti.

Tekaški plan za začetnika

Če je za vami daljše obdobje neaktivnosti, začnite počasi in popolnoma brez velikih ambicij. Tecite v tempu, ki je za vas udoben in v katerem se počutite sproščeno. Pri teku ne pretiravajte, ampak poslušajte svoje telo – tek vas bo nagradil, saj vam bo šlo z vsakim treningom bolje. Šele, ko boste zmogli teči 20 minut, si začnite postavljati cilje. Prvi cilj naj bo odteči 10 kilometrov. Ko ga dosežete, progo vsak teden podaljšujte za 10 odstotkov. Po mesecu teka si vzemite enotedenski premor in potem nadaljujte s tedenskim podaljševanjem poti za 10 odstotkov. Za začetnika je dovolj, če teče trikrat tedensko.

Namig za naprej: ko boste pridobili na kondiciji, lahko v svoje redne treninge vpeljete intervalni tek, ki vam bo pomagal razbiti monotonost in kondicijsko napredovati. Tecite v izmenjujočih se intervalih počasnejšega in hitrejšega tempa – lahko npr. skušate uloviti pešca ali tekača pred vami, potem pa tek spet upočasnite.

Pravilna drža

Da bi pri teku optimalno porabljali energijo, tecite vzravnano, korak pa naj bo mehek – kot bi tekli po ledeni ploskvi. Ne trošite energije s predolgimi koraki ali preveč energičnim premikanjem nog. Roke imejte sproščene in jih ne krčite v komolcih.

Bolečina

Da bi zmanjšali nevarnost nastanka poškodb pri teku, se pred njim vedno ogrejte. Pri teku sta pomembna tudi stabilna medenica in telesna moč. Še posebej velja okrepiti srednjo zadnjično mišico: ulezite se na bok in dvigajte nogo.

Največ poškodb pri teku je posledica pretiravanja. Sklepi in mišice začetnika namreč še niso pripravljeni na prevelik napor, zato ne pretiravajte z intenzivnostjo ali dolžino pretečene poti.

Bolečine zaradi poškodbe (npr. vnetja tetive) nikar ne ignorirajte – bolečina s tekom ne bo minila, ampak se še poglobila. Bolečina naj bo znak, da je treba počivati in morda celo obiskati zdravnika.

Površina za tek

Tecite po ravni površini, saj je v takih pogojih ravnotežje telesa optimalno. Tek po neravni podlagi ni primeren za začetnika – z njim počakajte do takrat, ko boste pridobili na kondiciji in fleksibilnosti. Če se boste prehitro odpravili na hribovit ali razgiban teren, vas lahko zaradi raztegovanja mišic zaboli v spodnjem delu hrbta. Sicer pa je najbolje teči po pesku ali po travi. Beton ni optimalna izbira, saj ne nudi nobene amortizacije sile, s katero udarjate ob tla.

Tekaška oprema

Na prvem mestu pri tekaški opremi so tekaški čevlji. Samo primerna obutev lahko obvaruje tekača pred poškodbami in bolečinami. Izberite čevlje, ki so udobni, zračni in prilagojeni vašemu stopalu. Dobro je, da so čevlji lahki, saj se bo tako zmanjšala poraba energije pri teku.

Obleka za tek naj bo iz sintetičnih materialov, ki dihajo in vlago s kože izločajo na zunanjo stran majice, kjer hitreje izhlapi. Bombaž odsvetujemo, saj zadržuje vlago in znoj. Bodite oblečeni razmeram primerno – pri teku vam ne sme biti prevroče (in v zimskem času premrzlo).

SHARE