To, na kar se usmerjate, tudi dobite

Vsi ljudje želimo biti srečni, a zakaj se prav v želji po srečnejšem življenju tako pogosto osredotočamo na nesrečo? Britanska pozitivna psihologinja Miriam Akhtar pravi, da je sreča nekaj, kar dobiš, ko se nanjo usmeriš. Srečo lahko razvijamo kot mišice. Na ta način raste in se razvija. Strokovnjakinja pojasnjuje, da je kar 40 % sreče pod našim prostovoljnim nadzorom. Zavedajte se torej, da na svojo življenjsko srečo v veliki meri lahko vplivate sami.


Uživajte v lepih stvareh, bodite hvaležni za vse, kar se vam je lepega zgodilo v življenju, saj boste na ta način poskrbeli, da bo še malo prej na pol prazen kozarec postal na pol poln. Tudi medosebni odnosi so zelo pomembni. Znati morate določiti prioritete, s kom boste preživljali svoj čas. Ljudje, ki imajo dobre medosebne odnose in pestro družabno življenje, so dokazano srečnejši. Na svojo srečo v življenju vplivate tudi tako, da si dovolite biti ustvarjalni, da počnete to, kar ohranjate optimističen pogled na življenje. Prav ta je namreč naravna samoobramba uma pred depresijo.

Odsev

Kot še poudarja Miriam Akhtar, je sreča celostno prizadevanje za um ter tudi za telo in duha. Na naše razpoloženje v veliki meri vplivata tudi prehrana in gibanje. Pojdite na sprehod, tecite, zaplešite po stanovanju. Med telesno dejavnostjo se sproščajo endorfini, zaradi česar bo vaše razpoloženje v trenutku boljše.

Kar se tiče prehrane, vam priporočamo uživanje živil, bogatih s tirozinom in triptofanom. Tirozin je aminokislina, ki lahko prečka krvno-možgansko pregrado, v možganih pa se ta aminokislina spremeni v noradrenalin. Prav zahvaljujoč slednjemu se naše razpoloženje izboljša. Veliko tirozina najdemo v pšeničnih kalčkih, skuti, mlademu siru, jogurtu in mleku. Pri presnovi živil, bogatih s tirozinom, so potrebna živila, ki vsebujejo veliko vitamina B3, vitamina C in bakra, predvsem pa folne kisline.


Na naše razpoloženje vpliva tudi vrednost serotonina, nevrotransmitorja, ki nastane iz triptofana, aminokisline, ki smo jo ravno tako omenili zgoraj. Veliko triptofana vsebujejo jajca, mladi sir, oves in puranje meso. Podobno kot pri tirozinu, tudi pri triptofanu velja, naj živila, ki ga vsebujejo, uživamo v kombinaciji s tistimi, ki vsebujejo vitamin B6, folno kislino in magnezij ter sestavljene ogljikove hidrate.

Priporočamo vam tudi, da so mastne ribe na vašem jedilniku vsaj dvakrat do trikrat tedensko. Maščobne kisline omega 3 namreč zelo pozitivno vplivajo na naše razpoloženje. Prav tako je zelo pomembno, da uživate čim manj (ali se odpoveste) sladkorja, sladkarij, alkohola in kofeina, saj znižujejo raven tirozina v telesu.

Miriam Akhtar  zelo poudarja tudi vpliv duhovnosti, torej občutek smisla in pomena, povezava z nečim večjim od nas. Obstaja kar precej raziskav o pozitivnih učinkih meditacije. Miriam Akhtar pojasnjuje, da se z redno meditacijo razvije levi prefrontalni korteks, kjer imajo sedež pozitivna čustva. Več ko meditirate, bolj torej razvijate sposobnost za pozitivno čustvovanje.

Veliko ljudi se preveč osredotoča na nesrečo, a ravno to je tisto, česar nočejo. Vsi bi bili radi srečnejši in bolj zadovoljni. Osredotočanje na pozitivno in želeno je torej zelo pomembno. Bodite usmerjeni na cilje, ki jih želite doseči in ves čas iščite poti, po katerih bi do njih lahko dejansko prišli. Vedno dobimo tisto, na kar se usmerjamo in čemur posvečamo svojo pozornost.


Mag. Miriam Akhtar je v ta namen razvila 12 korakov do razvijanja večje sreče, ki vključujejo: izražanje hvaležnosti, uporabo odlik, življenjski smisel, odkritje lastne moči, telesna dejavnost, dieta sreče, učenje optimizma, sposobnost odboja, izboljševanje odnosov, duhovno srečo, počitek in obnovo, zabavo. Kot pravi psihologinja, čisto vsak zmore te korake. Cilj je torej stopnjevanje osebne sreče in sodelovanje z drugimi, s pomočjo katerih bomo srečo le še povečevali.