Telesce, telesce povej …

Vsepovsod prebirate o tem, kako zelo pomemben je vpliv telesne vadbe na telo. Bo držalo. Veste, zakaj? Ob športni aktivnosti se v telesu sproščajo zdravju koristni endorfini. Iz možganov uravnavajo telesne funkcije in skrbijo za dobro zdravje in počutje. Imenujemo jih tudi ‘hormoni sreče’. So fizična osnova za občutek zadovoljstva. Endorfini se naravno sproščajo v telesu, ko počnete stvari, ki vas veselijo. Enaki procesi se dogajajo tudi med športom. Zatorej je šport odlična tehnika za osvobajanje od raznih oblik zasvojenosti. V krvi se zmanjša količina laktatov, ki so pokazatelji preobremenitve in stresa. V telesu se odvija zdrava biokemija, ki je osnova telesnemu zdravju in dobremu počutju. Dosežemo  občutek miru, ravnotežja in zadovoljstva. Ravno to, kar v tem hitrem tempu in stresnih časih, še posebej potrebujemo.


Ženske in šport

Izbirajte gibalne aktivnosti, ki so vam všeč. Kjer uživate in se sproščate. Ne izbirajte na osnovi modnih muh ali sosedovih priporočil. Nič, kar počenjate z odporom, ni dobro. Kako zelo me žalostijo pogledi na nekatere ljudi, ki jih vidim teči po parku z mučeniškim izrazom na obrazu. Običajno z željo, da bi čimprej izgubili kilograme. In vem, da teh istih ljudi ne bom več dolgo srečevala. Ker bodo obupali. Zakaj to počnete, ljube dušice? Izberite nekaj vam povšečnega in učinki bodo dolgoročni.

Vadba ni nujna za hujšanje, je pa dobro pomagalo pri tem. Še posebej pri vzdrževanju teže in oblikovanju telesa. Spremeniti je treba navade. Ko neko dejavnost, beri prenajedanje, zamenjate z nečim vam prijaznejšim, npr. gibanjem in,  ker ste se za to spremembo odločili zavestno ter izbrali nekaj v čemer uživate, bo učinek zagotovo dolgotrajnejši.

V začetni fazi vključevanja v vadbeni proces izberite strokovnjaka in skupaj naredita plan vadbe. Pokazal vam bo, kako pravilno izvajati vaje. Od začetka vam je lahko tudi dober motivator, dokler vam nov način življenja ne postane navada.Tudi najpreprostejša vadba lahko škodi, če je ne izvajate pravilno. Na ta način tudi ne boste dosegli takih rezultatov, kot bi jih lahko.


Različne raziskave kažejo tudi, da so telesno dejavnejši ljudje manj podvrženi boleznim, manj ogroženi zaradi depresije, osteoporoze, sladkorne bolezni, holesterola, povišanega krvnega tlaka ipd. Predvsem pa so bolj srečni. Jasno, saj se jim sprošča hormon sreče.

Ko se vključite v neko dejavnost, navezujete stike z drugimi, sebi podobnimi ljudmi. Če kdaj izgubite voljo do gibanja, je druženje z drugimi lahko dobra motivacija, da vzamete pot pod noge. Tam boste srečali ljudi, ki vam bodo pomagali dvigniti razpoloženje.

Naredite si urnik vadbenega procesa. Gibanje dvakrat do trikrat na teden je zelo priporočljivo. Postavite si neko fiksno uro in od nje ne odstopajte. Noben nenapovedani obisk klepetave osebe naj vas ne odvrne od tega. To je zdaj vaše življenje. Kot služba, ki ima utečen termin. Tudi takrat se opravičite, da morate v službo.

Izbirate lahko med različnimi aktivnostmi: hoja, kolesarjenje, plavanje, tek, joga, pilates, aerobika, fitnes, planinarjenje … Danes je izbira res velika. Kot že rečeno, pomembno je le, da so vam aktivnosti blizu in da v njih uživate.


Ko začnete z vadbenim procesom, ne pretiravajte. V nasprotnem primeru se boste sicer srečali z razbolelimi mišicami in hoja po stopnicah bo prava muka. Če v gibanju niste bili že precej časa, so malenkost razbolele mišice čisto normalen pojav. Tako vsaj veste, da je telo dobilo dozo nečesa novega in koristnega. Prvih nekaj tednov bo najbrž najtežjih. Telo se mora navaditi na novo aktivnost, nestvarna so tudi pričakovanja. Vsi si želimo, da bi bile spremembe vidne takoj! »Kakor pride, tako mine,« pravijo. Zatorej korak za korakom. Cilj imate. Uživajte le še na poti. In rezultat bo popoln.

*****************