Tek: naj vas zima ne ustavi!

Ko se temperature spustijo in se dan skrajša, je obuti tekaške čevlje in se podati na tek v naravo morda zadnje na kar pomislite. A nikar ne pustite, da vas hladnejše vreme ovira pri tem, da ostanete aktivni. Še vedno lahko tečete, a bodite pozorni, da boste upoštevali nekaj koristnih nasvetov, s katerimi boste poskrbeli za svoje zdravje in varnost.


Tek pozimi

Primerno se oblecite

Najbolje je, da se oblečete v več tanjših plasti. To je pomembno zato, ker dve tanjši plasti bolje prepuščata znoj kot samo ena debela plast oblačil. Osnova naj bo lahek športni top iz posebnega materiala, ki bo omogočil, da boste ostali suhi. Bombaž ni prava izbira, saj hitro postane moker od potu. Lahka oblačila bodo omogočila lažji tek, še posebej če ste tekaški začetnik, saj vas oblačila ne bodo dodatno obteževala.

Pomembno je, da poskrbite tudi za dobro izbiro spodnjega dela, saj morajo noge ostajati ogrete, da ne pride do poškodb. Izberite dolge tekaške hlače.

Nikar ne pozabite na kapo in rokavice. Tako ne boste po nepotrebnem izgubljali energije hkrati pa boste poskrbeli za svoje zdravje, saj rok in glave ne boste izpostavljali mrazu.


Bodite vidni

Ker je vidljivost pozimi zaradi kratkega dneva in vremenskih razmer večinoma zmanjšana, ste še posebej če tečete zjutraj, pozno popoldne ali zvečer, v večji nevarnosti, da vas vozniki ne bodo opazili. Poskrbite za svojo vidljivost, če tečete ob cesti ali pa jo boste na neki točki svoje poti zgolj prečkali. S seboj imejte naglavno svetilo in na oblačilih svetleče trakove zaradi katerih boste bolj vidni. Držite se znane poti in ne tecite tam, kjer se ne počutite varno.

Če so razmere še posebej slabe, ne bo nič narobe, če ostanete doma ali pa obiščete telovadnico. Previdni pa bodite predvsem takrat, ko so tla poledenela.

Ne pozabite na ogrevanje in ohladitev

Dobro ogrevanje je izjemnega pomena, da preprečite poškodbe, še posebej pozimi, ko lahko traja še nekoliko dlje, da ogrejete svoje telo. Začnite počasi, lahko tudi s hitro hojo in počasi pospešujte, da boste po desetih minutah dosegli hitrost, ki jo boste vzdrževali večino vašega teka. Nikar se po ogrevanju ne ustavljate, da bi se raztegnili, saj se bo vaše telo zopet ohladilo. Za razteg poskrbite preden začnete z ogrevanjem.

Da se ohladite, pričnite teči malo počasneje ali hodite pet do deset minut. Razteg pa raje opravite v notranjosti, saj vas bo v nasprotnem primeru začelo preveč zebsti.


Kaj pa če ste prehlajeni?

Vedno morate poslušati svoje telo. Pri manjših prehladih se sicer še vedno lahko odpravite na tek, a poskrbite za zaščito. Tek pa obvezno spustite, če imate vročino. Če imate astmo bodite posebej pazljivi, saj lahko mrzel zimski zrak sproži simptome.

*****************