Tecimo tudi pozimi

Pogosto slišimo, da tek v zimskih mesecih ni zdrav, da lahko hitreje zbolimo. V resnici pa zima tekačem ni tako neprijazna – kot vsak drug letni čas sicer ima svoje slabosti, ki pa se jih s primernimi oblačili, obutvijo in nekaj napotki da enostavno preseči. Vadba pri nižjih temperaturah bo s tem v užitek tako začetnikom kot izkušenim tekačem.


tek v snegu

Če s tekom šele začenjate …

Če razmišljate o tem, da bi začeli teči, naj vas najhladnejša obdobja v letu nikakor ne odvrnejo od tega. Vadba v zimskih mesecih ima številne prednosti:

  • Pozimi smo po rezultatih številnih študij zaradi krajših dni in manj sončne svetlobe bolj melanholični. Tek na prostem bo poskrbel za več energije, boljše razpoloženje in dobro počutje.
  • V hladneših mesecih pokurimo več maščob. Poraba energije se zaradi mraza poveča, saj jo organizem potrebuje že za vzdrževanje stalne telesne temperature. Kot v enem izmed člankov navaja profesor Branko Škof s Fakultete za šport, se pri zmanjšanju temperature iz 28 na -2 stopinji Celzija poraba poveča za 32 odstotkov.
  • Vadbo v zimskih mesecih spremljajo zahtevnejši pogoji, poleg občutno nižjih temperatur denimo tudi veter in sneg. Prav zahtevnejši pogoji pa bodo poskrbeli, da bomo bolj trdni, odporni in vztrajni.

Če se odločimo, da bomo z vadbo začeli pozimi, je potrebno začeti z manj intenzivnim tempom, nato pa ga postopoma dvigovati. Tako bomo telesu omogočili, da se postopoma prilagodi hladnejšemu zraku.

Kako se primerno obleči in obuti?

  • Potrebujemo zimske tekaške čevlje, ki se od letnih copat razlikujejo po tem, da so trdnejši in težje premočljivi.
  • Odločimo se za oblačenja po principu čebule, torej za lahka, večplastna oblačila. Tudi pri oblekah ne velja pretiravati – dovolj je toliko oblačil, da vzdržujemo normalno telesno temperaturo. Če se oblečemo preveč, se bolj znojimo, naše obleke se navlažijo, njihova izolacijska sposobnost pa se zmanjša.
  • Oblečemo lahko denimo spodnjo majico, najbolje iz sintetičnega materiala, ki omogoča dihanje kože. Nadaljujemo s toplejšo trenerko, ki nas bo grelo, za zaščito pred vremenskimi vplivi pa nazadnje oblecite še tekaški jopič. Za spodnji del telesa zadostujejo zimske tekaške hlače in nogavice.
  • Priporočljivo si je nadeti tudi rokavice, šal ter kapo ali trak. Omenjeni dodatki naj bodo iz flisa podobnega toplega materiala.
  • Ne pozabite tudi na svetlikajoče odsevnike, lučko ali kresničko! Dnevi so pozimi krajši, zato nas pri teku lahko hitreje ujame tema.
SHARE