Ali štejete kalorije?

Čeprav se enostaven recept – zaužiti toliko kalorij, kot ji telo potrebuje – zdi povsem logičen, število kalorij ne sme biti edini kriterij pri vašem prehranjevanju.


Štetje kalorij

Vse kalorije so enake. Pa kaj še!

Vseh kalorij, ki jih zaužijemo, telo ne obravnava enako. Kalorije, ki jih pridobimo iz kakovostnih živil bogatih s hranili, vitamini in minerali, bo telo doživljalo drugače. Dlje boste siti, v večji meri pa se bodo sproščali hormoni, ki so zadolženi za kurjenje maščob. Telo bo porabilo več energije, da prebavi vlaknine kot pa predelano hrano in sladkor. Zato telesu ni vseeno, če petsto kalorij zaužijete s hitro hrano ali kakovostnim obrokom.

Mit: Če pojeste manj kot 1200 kalorij na dan boste vitki.

Če želite izgubiti telesno težo vam pri tem ne bo pomagalo le matematično štetje kalorij. Dieta z zelo nizkim številom kalorij bo povzročila bolj počasno prebavo, kar pa pomeni, da bo telo porabljalo manj energije. Bolj kot omejitev vnosa kalorij vam bo pri doseganju vitkosti pomagala zdrava prehrana, ki bo pospešila metabolizem in pospešila sproščanje hormonov za kurjenje maščobnih celic. Pri stradanju telo pogostokrat porablja mišično in ne maščobno maso, zato se boste počutili oslabljeno. Če boste zopet pričeli uživati večje količine hrane, se boste še hitreje zredili.

Štetje kalorij je lahko stresno

Nekatere študije so razkrile, da štetje kalorij povzroča občutke nelagodja in stresa, kar lahko škoduje vašemu zdravju. Poleg tega štetje kalorij povzroči, da le še bolj hrepenite po hrani. Dolgoročno štetje kalorij vas lahko psihično izčrpa in povzroči, da hrano izbirate zgolj na podlagi energijske vrednosti in ne glede na učinke, ki jih ima na vaše telo.