Ste pripravljeni na čustveno razstrupljanje?

Ob besedi razstrupljanje običajno pomislimo predvsem na naše telo. Na pripravke in metode, s pomočjo katerih bomo iz telesa odstranili škodljive snovi in poskrbeli za nekakšen mali »preporod«. Pri tem pa večkrat pozabimo, da sta fizično in psihično zdravje neločljivo povezana dela celote. Če smo psihično obremenjeni, polni negativnih občutkov, se to slej ali prej odrazi tudi na našem telesu. Pri ljudeh, ki negativna čustva zelo dolgo zadržujejo v sebi, pa lahko pride tudi nenadnih izbruhov v najbolj neprimernih trenutkih. Čustveno razstrupljanje je tako nekaj, kar bi si morali vsaj občasno privoščiti vsi. Še posebej pa to velja za tiste, ki so pogosto utrujeni ali napeti. Ne čakajte, da se negativni občutki pretirano nakopičijo v vas in vas omejujejo pri doseganju vaših ciljev. Predstavljamo vam nekaj osnovnih in zelo preprostih metod, ki so dober prvi korak, ko gre za čustveno razstrupljanje.


Čustveno razstrupljanje

Globoko, osredotočeno dihanje je temelj čustvenega razstrupljanja

Osnova čustvenega razstrupljanja je zagotovo ta, da postanemo bolj pozorni na svoje dihanje. Prav dihanje namreč odraža ogromno o našem čustvenem stanju. Ko smo napeti, polni jeze in drugih negativnih čustev, postane dihanje pospešeno in neenakomerno. Za doseganje večje notranje umirjenosti je tako nujno, da poskušate zavestno vplivati na to, kako dihate. Določite čas dneva, ko veste, da vas ne bo nihče motil. Namestite se v udoben položaj, zaprite oči in začnite s počasnim, umirjenim dihanjem. Eno roko lahko položite na trebuh, drugo pa na prsni koš, da občutite, kaj se dogaja, ko dihate pravilno. Tako boste to tehniko lažje prenesli tudi v svoje vsakodnevno življenje, posledično pa se boste lažje soočali s situacijami, ki bi sicer v vas sprožile močan čustveni odziv.

Vzemite si čas za »polnjenje baterij«

Za vaše čustveno stanje je zelo pomembno tudi to, kako pogosto si vzamete čas za stvari, ki vas sproščajo, čeprav morda ne prinašajo nikakršne praktične koristi. Če nenehno hitite od ene obveznosti do druge, lahko pride hitro do izgorelosti. Eden izmed osnovnih ukrepov pri čustvenem razstrupljanju je tako tudi to, da začnete pogosteje namenjati čas temu, da si napolnite baterije. Ni pomembno, katero dejavnost izberete – naj bo to branje knjige ali sproščujoč sprehod v naravi. Pomembno je predvsem to, da bo to zares čas, ki bo namenjen izključno vam.

Naučite se izraziti svoje misli

Čustveno razstrupljanje je še posebej pomembno za ljudi, ki svoja čustva pogosto zadržujejo v sebi. Če se vedno izognete neposrednemu soočenju in nato v samoti premlevate, kaj bi lahko rekli v določenem trenutku, lahko to močno načne vaše psihično zdravje, na dolgi rok pa tudi fizično. Poskušajte čim večkrat zbrati pogum, da poveste tisto, kar zares mislite. Seveda to ne pomeni, da morate biti nevljudni. Nekdo, ki je asertiven, nikakor ni tudi nesramen, ampak zna vedno izbrati prave besede za mirno, obenem pa odločno izražanje svojega stališča.


Zapisujte si svoja čustva

Še niste pripravljeni na neposredna soočenja? Zelo dobra tehnika za osvoboditev od negativnih čustev in s tem za nekakšno čustveno razstrupljanje je pisanje dnevnika. Pisanje je lahko odlična terapija. Pomaga vam namreč, da na stvari, ki so se vam zgodile, pogledate z nekaj distance in jih nato pustite za seboj. Tako vas negativna čustva ne bodo več nenehno obremenjevala in vplivala na kakovost vašega življenja.

Preberite tudi: Pegasti badelj za zdrava jetra in razstrupljanje

*****************