S spremembo načina življenja do več energije

Na našo življenjsko energijo v veliki meri vpliva tudi naš način življenja. Raven energije lahko upade zaradi povečanih stresnih obremenitev, zaradi preobilice dela in izčrpanosti, zaradi prevelikih fizičnih naporov, premalo telesne vadbe, pomanjkanja spanca, premalo časa za sprostitev, nezdravih prehranjevalnih navad …


Odpravimo nezdrave razvade

Če kadite in/ali uživate alkohol, sta opustitev oziroma zmanjšanje obeh razvad prva koraka, ki ju morate narediti, če želite poskrbeti za več življenjske energije.

Kajenje med drugim  spodbuja sproščanje prostih radikalov v telesu, ti pa škodijo strukturi celic, znižujejo raven spolnih hormonov estrogena in progesterona. Kajenje je prav tako povezano z nastankom bolezni srca in ožilja, visokim krvnim tlakom, respiratornimi težavami, kapjo in rakom, prav tako pa tudi pospešuje staranje.

Čezmerno uživanje alkohola ravno tako ni niti malo zdravo, saj škoduje jetrom, ruši hormonsko ravnovesje v telesu, vi pa ste utrujeni in brez energije.


Ne moremo pa niti mimo čezmernega uživanja kofeina. Po njegovem uživanju se nekaj časa sicer počutimo bolje, imamo več energije, a če z njegovo količino pretiravamo, ima to lahko dolgoročno negativne posledice na naše zdravje. Kofein ima na naše telo namreč zelo podoben učinek kot stres, saj zviša raven  stresnih hormonov in zmanjšuje učinek adenozina, kemične snovi, ki nastaja v možganih in pomirja ter skrbi za uravnavanje in shranjevanje energije.

Spremembe

Prevzemite nadzor nad svojim življenjem

Stres, ki smo mu izpostavljeni, lahko omejimo le, če imamo nadzor nad svojim življenjem. Ljudje smo pod stresom največkrat zaradi številnih delovnih nalog in drugih življenjskih izzivov, pa tudi zaradi pomanjkanja časa zase.

V življenju je zelo pomembno, da se naučimo sklepati kompromise – drugim moramo znati prepustiti nekaj svojega dela, znati si moramo optimizirati svoje delovne naloge … Zelo pomembno pa je to, da si ne smemo ves čas prizadevati za nemogoče. Prav previsoka in nerealna pričakovanja so tista, zaradi katerih smo na koncu (pre)pogosto razočarani sami nad sabo.

Dejstvo je, da  stres iz nas črpa življenjsko energijo in nas pušča utrujene. Stres izčrpava nadledvične žleze, slabi odpornost telesa, povečuje tveganje za različne okužbe ter nastanek številnih bolezni, kot so sladkorna bolezen, bolezni srca in ožilja, povišan krvni tlak, kap in različna rakava obolenja. Kadar smo pod stresom, smo tudi pogosto bolj razdražljivi.


Dejstvo je, da bo stres vedno sestavni del našega življenja. Zelo pomembno je, da se znamo z njim uspešno soočiti in ga zmanjšati do največje možne mere.

Torej, vzemite si čas zase, skrbite za dobro fizično kondicijo, vzdržujte kakovostne medosebne odnose, posvečajte se stvarem, ki vas veselijo, uživajte v zdravi in pestri prehrani. Ob vsem tem pa je zelo pomembna tudi hrana za dušo v obliki masaže, obiska savne, aromaterapije …

Nobena sprememba ni lahka

Kadar se lotevate kakršnihkoli sprememb v življenju, je zelo pomembno, da želeno spremembo jasno definirate ter se zavedate, kaj želite z njo na koncu doseči. Prav tako je zelo pomembno, da določite, kako boste do želenega cilja prišli.

Ne glede na to, za kakšno spremembo gre (tokrat smo govorili predvsem o opuščanju kajenja ter zmanjševanju količine zaužitega alkohola in kofeina), se zavedajte, da so spremembe težke in da bo vaša pot polna vzponov in padcev. Stvari nemalokrat ne bodo tekle tako, kot bi si želeli, večkrat boste hoteli že obupati – takrat se spomnite, zakaj ste se odpravili na to pot. A verjemite, da bo na koncu vredno.


SHARE