Sprehod v naravi proti stresu in raku

Naše življenje je polno stresa v takšnih in drugačnih oblikah. Delo je stresno, sodelavci v službi nas spravljajo ob živce, doma nas čaka cel kup dela, v avtu nas jezijo drugi vozniki, v trgovini nas nervirajo neprevidni ljudje z vozički, v banki dolge vrste. Mnogi ljudje se nenehno borijo s stresom, kar pa je več kot le naporno in nadležno. Nenadzorovan stres namreč lahko vodi do resnih zdravstvenih težav, kot so visok krvni tlak, bolezni srca, debelost in sladkorna bolezen. K sreči zdaj tudi raziskave potrjujejo tisto, kar alternativne medicine poudarjajo že tisočletja.


Naš način življenja je podrejen hitremu tempu in produktivnosti, vendar pa je vse to lahko seveda zelo stresno. Če se stresu ne posvetite in težav ne razrešite, lahko trpita tako vaše telo kot um.

sprehod v naravi

Počitek

Naše telo za pomlajevanje in ohranjanje ter polnjenje baterij potrebuje dober spanec. Če smo zategnjeni in pod stresom, pa se ne moremo spočiti toliko kot bi si želeli in pravzaprav morali. Pomanjkanje počitka pa lahko privede do hudih telesnih in duševnih zdravstvenih težav, zato je zelo pomembno, da se znamo sprostiti in se odpočiti, tako telesno kot duševno. Eden najboljših načinov za sprostitev in za to, da odvržete skrbi in bremena z ramen, je sprehod. Tako preprosto in hitro si lahko napolnimo baterije. In čeprav je vsaka hoja dobra za zdravje, pa je hoja po gozdu ali v naravi dokazano tista, s pomočjo katere smo še boljši pri zmanjševanju stresa in izboljševanju zdravja.

Kadar gremo v naravo, se namreč naše zdravje izboljšuje, saj se skozi cel dan nivo stresnih hormonov v našem krvnem obtoku vztrajno dviguje. Če si vzamemo vsaj nekaj trenutkov, da se ponovno povežemo s svojimi mislimi in se za kratek čas posvetimo svojemu telesu, to zmanjša nivo teh nevarnih hormonov. Sprehod z družino ali prijatelji pa je še boljši (seveda sploh, če je v naravi), saj nas družba nam ljubih ljudi še dodatno pomirja. Tako si znižamo krvni pritisk in smo srečnejši.


Proti raku

Raziskave iz Japonske kažejo, da lahko hoja po gozdu igra tudi pomembno vlogo v boju proti raku. Rastline namreč oddajajo kemikalije, imenovane fitoncidi, ki jih ščitijo pred gnilobo in insekti. Ko ljudje dihamo in vdihnemo tudi to kemikalijo, se zviša raven “naravnih ubijalk”, celic, ki so del imunskega odziva posameznika na raka. Kadar gremo v gozd ali vsaj v park, se količine belih krvnih celic v naši krvi povečajo, kar znižuje naš srčni utrip, krvni tlak in raven stresnega hormona kortizola.

Zanimivo je tudi, da imajo podoben učinek branje, pisanje, meditacija ali refleksija, saj vse to po napornem dnevu um uspešno umiri. Za pomoč umiritvi telesa pa se lotite vadbe joge ter dihalnih vaj. Predvsem pa se za sproščanje odklopite od vseh elektronskih naprav in zaslonov, saj aktivirajo um. Elektronske naprave spodbujajo delovanje možganov in če na Facebooku ali kjerkoli drugje zvečer preberete zgodbo, novico ali informacijo ali pa izveste pretresljivo zgodbo v večernih poročilih, vam to lahko povzroči še več stresa.

SHARE