Nasveti za blaženje slabega počutja jeseni

Po sončnem in toplem poletju se dnevi krajšajo, pojavlja se megla, lisje odpada z dreves in narava se počasi pripravlja na počitek. Ta čas morda komu prinese tudi nekaj melanholije, še posebej pa začetek tiste prave jeseni slabo vpliva na ljudi, ki so občutljivi na vreme, spremembe v okolici in tiste, ki so nagnjeni k hitrim spremembam razpoloženja.


Terapevtka Ginny Scully je jesensko slabo počutje v hudi obliki poimenovala ker »jesenska depresija«. Pri svojih pacientih je namreč opazila, da so zanje še posebej težki prvi tedni jeseni. Mnogi se v tem času soočajo z napetostjo in s pričakovanjem nečesa negativnega, saj se jeseni začne šola, po poletnih dopustih se je treba resneje vrniti tudi na delo, postavljajo se novi urniki, naloge in podobno.

Jesen in slabo počutjeNa srečo lahko znake tesnobe, ki se morda pojavijo ob tem času, bolj ali manj učinkovito omilimo.

Novi izzivi

Možgani imajo radi novosti in nove izzive, zato ne podlezite vsakodnevni rutini in ne jemljite je kot nekaj, česar ne morete spremeniti. Vsak dan naredite nekaj novega, pa čeprav je to zgolj daljši krog na poti v službo. Izberite aktivnosti, ki jih imate radi: če ne marate pisanja, ne pišite dnevnika, ampak morda raje obiščite kuharski ali plesni tečaj. Možnosti je ogromno, pomembno je le, da v svoj vsakdan vnesete nekaj novega, se tega veselite in tako boste dobili več motivacije tudi za opravila, ki jih morda nimate najraje.


Pozor, alergije

Tudi jesen je čas pojava alergije pri mnogih, kar pa lahko s seboj prinese napetost in tesnobo. Že samo to, da se tega dejstva zavedate, na vas deluje pomirjujoče. Proces, s katerim se telo bori proti vnetjem, lahko namreč izgleda tudi kot depresija ali tesnoba, so pokazale nekatere raziskave.

Ne pozabite dihati

Dihanje je najlažja tehnika sproščanja pred stresnim dogodkom kakršne koli oblike. Treba je le globoko vdihniti, za pet sekund zadržati dih in izprazniti pljuča. Za sprostitev se lahko lotite tudi joge, kjer se boste med drugim naučili tudi pravilnega dihanja.

Oskrbite se z vitaminom D in magnezijem

September je idealni čas, da začnete z dodatki z vitaminom D, glede na to, da ga telo ne more več pridobivati s soncem. Pomanjkanje vitamina D povezujejo z razvojem depresije in tesnobe, magnezij pa neguje centralni živčni sistem in pomaga zmanjševati tesnobo, znake panike in napetosti. Magnezij boste našli v špinači, ohrovtu in blitvi, veliko pa ga je tudi v oreških (mandlji, brazilski oreški …), semenih (še posebej v sezamu) in temni čokoladi (pri njej pa pazite na sladkor).