Skrivnosti ljudi, ki redno telovadijo

Morda zavidate ljudem, ki jim kljub številnim drugim obveznostim uspeva redno telovaditi. Vendar zavist v tem primeru ni pravi pristop. To so namreč ljudje, od kateri se lahko ogromno naučite. Kot pri mnogih drugih navadah gre namreč tudi pri redni telesni aktivnosti za pravilen pristop. Tako vam predstavljamo najpomembnejše skrivnosti tistih, ki redno telovadijo. Zagotovo se boste lahko že kmalu tudi sami pohvalili s tem, da je postala telesna dejavnost del vašega vsakdana!


Telovadba

Cilj telovadbe ne sme biti samo oblikovanje telesa

Ljudje, ki se telovadbe lotevajo predvsem zaradi želje, da bi si izoblikovali telo, pogosto precej hitro obupajo. Velikokrat je ta cilj preveč oddaljen ali abstrakten. Če bo to vaš edini motiv, obstaja velika verjetnost, da boste že kmalu odnehali. Namesto tega poiščite še druge razloge, zaradi katerih je redna telovadba smiselna. Eden najpomembnejših je zagotovo boljše počutje po treningu. Telesna aktivnost nam namreč pomaga pri boju s stresom in poskrbi za sproščanje endorfinov – hormonov sreče. Bodite torej pozorni na to, kako se počutite po vadbi. Zagotovo boste opazili, da ste bolj sproščeni in optimistični. Če boste svojo pozornost usmerili tudi k tistim učinkom telovadbe, ki so hitreje opazni, boste verjetno precej lažje vztrajali. Posamezni treningi tako ne bodo zgolj pot do cilja, ki je še zelo daleč, ampak se boste lahko veselili tudi ob takojšnjih pozitivnih rezultatih.

Poiskati moramo dejavnost, ki nas resnično veseli

Pri izbiri dejavnosti se ne osredotočajte le na to, katera vrsta je najbolj praktična (na primer zaradi bližine vašemu domu) ali najboljša za to, da si »izklešete« telo v najkrajšem možnem času. Če hočete, da bo telovadba zares postala del vaše rutine, si morate vzeti čas, da poiščete dejavnost, v kateri boste zares uživali. Šele nato se ukvarjajte s tem, kje in kdaj poteka določena vadba ter s podobnimi podrobnostmi.

Na začetku je zelo koristna pomoč strokovnjaka

Marsikdo težko odšteje denar za strokovnjaka, ki bi mu pomagal pri oblikovanju načrta treninga, mu pokazal pravilno izvajanje določenih vaj ipd. Ne glede na to, za katero vrsto vadbe se odločite, je vsaj sprva zelo dobrodošla pomoč strokovnjaka. Investicija se tako vsekakor splača, saj lahko to močno pripomore k temu, da vztrajate. Namesto da zapravljate denar za še eno telovadno napravo za domačo rabo, ki se bo verjetno že zelo kmalu spremenila v obešalnik za oblačila, ga raje porabite za strokovno svetovanje in vodenje. Verjemite, da te odločitve ne boste obžalovali.


Ne obstaja »optimalen čas za vadbo«

Tisti, ki redno telovadijo, se zavedajo, da se je nesmiselno podrejati nenapisanim pravilom glede tega, kdaj bi morali telovaditi. Večinoma slišimo priporočila, da je najbolje telovaditi zjutraj, takoj ko vstanemo. Vendar pa pri mnogih ljudeh ta sistem preprosto ne deluje, zato zelo hitro obupajo. Če niste jutranji tip človeka oziroma če so jutra čas, ko nimate veliko energije, se je nesmiselno siliti s telovadbo. Izberite del dneva – in dni v tednu – ki so najboljši za vas. Seveda boste pred tem verjetno potrebovali nekaj preizkušanja različnih terminov, da določite za vas optimalen čas za telesno aktivnost.

Podpora »somišljenikov« je zelo pomembna

Vas obdajajo predvsem ljudje, ki se posmehujejo telovadbi in zdravemu življenju? V tem primeru boste verjetno težko ohranjali motivacijo za redno telesno aktivnost. Tako je pomembno, da poiščete ljudi, ki so aktivni in ki jim telesna dejavnost predstavlja vir zadovoljstva. Medsebojna podpora, vsaj na začetku, je tu izjemno pomembna. Danes lahko ljudi, ki jih zanima ista vrsta telesne dejavnosti kot vas, zelo preprosto poiščete tudi na spletu. Morda se lahko z njimi dogovorite tudi za skupne treninge. Tako boste lahko spodbujali drug drugega in poskrbeli, da postane telesna aktivnost nekaj, kar je povsem samoumeven del vašega življenja.

Občasna sprememba okolja je zelo koristna

Ena izmed skrivnosti tistih, ki uživajo v telesni aktivnosti, je tudi ta, da vedo, kdaj morajo zamenjati okolje, saj bi sicer vadba postala preveč monotona. Morda sicer uživate v določeni dejavnosti, ki običajno poteka v telovadnici, vendar vas lahko zaprt prostor včasih tudi omejuje. Tako je najbolje kombinirati vadbo v zaprtih prostorih z vadbo na prostem oziroma v naravi. Že majhna sprememba okolja lahko dela čudeže, tudi ko gre za telovadbo.

Ne bodite pretirano strogi do sebe

Zadali ste si cilj, da vsak teden opravite določeno število treningov. Ko se vam prvič zalomi, se vam zazdi, da je vse zapravljeno, in v celoti opustite načrt. Se prepoznate? Začetniki so pogosto pretirano strogi do sebe ali pa si postavijo povsem nerealne cilje. Če se vam občasno zalomi pri doseganju zastavljenih ciljev, to nikakor ne pomeni, da je edino, kar vam preostane, to, da se vrnete nazaj k preživljanju svojega prostega časa pred televizijskim ali računalniškim zaslonom. Raje se sprijaznite s tem, da včasih pač ne gre vse po načrtu – in nadaljujte tam, kjer ste ostali!