Skrite pasti vsake diete

Ko se enkrat odločite za boj z odvečnimi kilogrami, na vas prežijo številne skušnjave. Če načrtujete in ohranite pozitiven odnos, lahko preprečite, da bi vas hrepenenje po nezdravi hrani ustavilo na poti do cilja.


Dieta

Skrite pasti, ki lahko ogrozijo vaš napredek, so vsepovsod. Med njimi so utrujenost, stres, mamljive police v trgovinah. Močan sprožilec lahkote je lahko tudi alkohol, ki poleg tega da vsebuje veliko kalorij, povzroči, da se vam nezdrav prigrizek kar naenkrat zdi mnogo preveč privlačen, da bi se mu uprli.

Ne obupajte, če se enkrat pregrešite

Male pregrehe ne bodo uničile vaše diete, poskrbeti pa morate, da spodrsljaji ne postanejo preveliki in prepogosti. Temu se lahko najlažje izognete tako, da se zavedate skušnjav in vnaprej načrtujete, kako se boste z njimi spopadli. Če se enkrat pregrešite, nikar ne vrzite puške v koruzo, saj boste zaradi takšnega razmišljanja še bolj dovzetni za nove skušnjave, kar pa lahko resnično ogrozi vaš trud in napredek pri izgubi teže.

Poiščite razloge, zakaj jeste

Pogostokrat so za prenajedanje krivi emocionalni sprožilci. Ključ do uspeha je zato poznavanje svojih razlogov za tovrstne prehranjevalne navade. Pomembno je, da prepoznate, kaj pri vas sproži željo po prehranjevanju. Šele nato lahko razvijete strategijo, ki bo preprečila, da se boste s hrano tolažili. Če ste pod stresom se poskusite sprostiti drugače – odidite na sprehod, masažo ali pa poslušajte pomirjajočo glasbo.


Bodite pozorni na okolje, v katerem se nahajate. Nekatere družbene situacije namreč predstavljajo večjo nevarnost, da boste zaužili veliko količino nepotrebnih kalorij. Če se na primer s prijatelji odpravite v kino, lahko veliko skušnjavo predstavljajo sladke pijače, sladkarije in pokovka, ki vam jo ponujajo kar med tem, ko kupujte vstopnice za ogled predstave. Tudi takšnim sprožilcem se lahko uprete, če situacijo predvidite in s seboj prinesete bolj zdrave prigrizke in vodo ali nesladkan čaj.

Pomembno se je zavedati, da se vsak posameznik drugače spopada s skušnjavami, zato morate res dobro poznati svoje obnašanje in sami ugotoviti, kako se najlažje uprete.

Bodite prilagodljivi

Načrtovanje ne pomeni, da morate biti popolnoma neprilagodljivi glede hrane, ki jo boste zaužili. Raziskave so pokazale, da bolj prilagodljiv odnos lahko prinese večje rezultate kot stroga dieta, ki se je morate držati za vsako ceno. Ta bo namreč povzročila, da se boste bolj verjetno pregrešili in se znašli v začaranem krogu, ko boste najprej čutili krivdo, potem pa počasi prešli k staremu vzorcu prehranjevanja in obupali.

Če se znajdete v situaciji, kjer je pritisk, da pojeste nekaj, kar danes morda ni predvideno na vašem jedilniku, prevelik, si to privoščite, in zamenjajte kakšno drugo živilo na jedilniku.


SHARE
Anja Kralj
Za vas spremlja dogodke in zgodbe iz sveta slavnih, pripravlja uporabne nasvete ter zanimive članke.