Sezonska emocionalna motnja

Za vse tiste, ki se vam zimski meseci zdijo mračni in otožni, niste edini, saj se z blažjo obliko tovrstnih občutkov, spopada marsikdo. Kaj vam pri blažji obliki, pomaga odgnati črne misli si preberite spodaj, kjer so zbrani povzeti nasveti iz knjige 1001 domače zdravilo.


Sezonska emocionalna motnja

Kaj sploh je sezonska emocionalna motnja?

Kot že omenjeno, močno prevladuje v zimskih mesecih, ko je manj sončne svetlobe. Bolezenske znake prepoznamo po nizki ravni energije, lažji depresiji, daljšemu spancu in željo po sladkorju ter škrobu. Nizka količina svetlobe poveča nastajanje melatonina v možganih.

Razvedrite se

Če so dnevi temačni, si stanovanje osvetlite, odgrnite zavese in privzdignite rolete, v sončnih dneh pa pojdite na sprehod. Nedavne raziskave so pokazale, da že enourni sprehod blaži znake emocionalne motnje.

Telovadite

Vadba pomaga blažiti depresijo, čeprav pozitivna motivacija dokaj hitro pade. Zato se včlanite na vadbeni krožek, kjer boste »primorani« telovaditi.


Šentjanževka

Čaj šentjanževke naj bi bil naravni antidepresiv. Raziskave so v zadnjih dvajsetih letih pokazale, da vsebuje učinkovino, ki posredno pomaga zvišati spojino v možganih, serotonin. Slaba stran šentjanževke je edino to, da poveča občutljivost kože.

Kaj še pomaga?

Vitamin B6, tiamin in folna kislina tudi pomagajo pri izboljšanju počutja. Dobro je, da ne pretiravate s sladkorjem, saj vas ta za kratek čas sicer dvigne, raven energije pa kasneje hitro pade. Prosite družino in prijatelje za podporo, veliko se pogovarjajte in ne uživajte alkohola. Srečno!