Savna – blagodejna vročina ki čisti

Savna prijetno in blagodejno vpliva na naše zdravje, saj se v njej prijetno in blagodejno sprostimo. V Skandinaviji se savna že dolgo uporablja, kot način za druženje. Savne so prijeten način, da se dobro počutite, sprostite in v mrzlih dneh tudi pogrejete.


Savna

Savna ima številne blagodejne učinke

Dandanes segrejemo zrak v savni do 120 stopinj. Štiri minute po tem, ko človek vstopi v savno, se temperatura njegove kože zviša na 40 stopinj, telesna temperatura pa se dvigne za 2 stopinje. Zaradi toplote v savni se človek sprosti in je posledično manj napet. S potenjem izločamo tudi nekatere škodljive snovi, na primer mlečno kislino, ki se med gibanjem naberejo v mišicah.

Za koga ni priporočljivo v savni

V savno ni dobro iti, če imate težave s srcem, previsok ali prenizek krvni tlak. Ni priporočljivo niti za nosečnice, tiste z napačnim delovanjem žlez, bolne na dihalih, tiste s težavami s trombozo in tiste ki preprosto savne niso vajeni. V kolikor teh težav nimate, ničesar ne tvegate.

Kako poteka savnanje

Preden greste v savno se oprhate z mlačno vodo, da sperete s kože površinsko umazanijo. Potem vstopite v vroč prostor, kjer se ljudje skupaj potijo na lesenih klopeh, podobnim stopnicam. Sliši se malce hecno, je pa prijetno. Peči v savni segrevajo veliki kamni, ki enakomerno ogrevajo prostor. Vsaka klop višje, pomeni tudi zvišanje temperature.


Kombinacija za boljšo prekrvavitev in sprostitev

Po petih minutah savne se boste najbrž že neprijetno počutili ali zaželeli mrzlo kopel. Nato si lahko zopet privoščite savno in po nekaj ponovitvah, se boste sprostili in prijetno počutili. Lahko si privoščite še masažo in tako sproščeni odidete iz savne.

Po savnanju in ko se dodbra spotite, ne pozabite na pitje zadostne količine vode, še posebej priporočljiva je mineralna voda, ki bo rehidrirala vaše telo, saj le-to po vsakem savnanju izgubi do pol litra vode. Tako se bo odprla tudi presnova in izločanje strupov iz telesa.

*****************