Sredozemska dieta: pot do zdravja in vitke linije

Na svetu obstaja ogromno različnih diet. Po ugotovitvah številnih raziskav je ena najbolj zdravih sredozemska dieta. Z njo lahko zmanjšamo tveganje za nastanek srčnega infarkta in nenadno smrt za kar 70 odstotkov, ugotavljajo strokovnjaki.


Sredozemska ali mediteranska dieta dokazano zmanjšuje tveganje za nastanek številnih bolezni, kot so: bolezni srca in ožilja, sladkorna bolezen tipa 2, bolezni črevesja in rak na dojki. Poleg tega zmanjšuje dvig maščob v krvi po zaužitem obroku ter pomaga pri hujšanju in vzdrževanju normalne telesne teže.

Sredozemska dieta

Kaj sploh je sredozemska dieta?

Sredozemska dieta sestoji iz veliko svežega sadja in zelenjave. Zanjo je značilno tudi uživanje veliko žitaric (npr. neoluščen riž in testenine iz integralne moke), uporaba oljčnega olja in sredozemskih zelišč, kot so: žajbelj, bazilika, origano, šetraj, sivka in timijan. Pri tej dieti se uporablja tudi veliko česna in čebule, ob kosilu pa je obvezen kozarček rdečega vina. Oreščki so dovoljeni, vendar največ ena pest na dan (pazite, da niso soljeni ali sladkani).

Čemu se izogiba?

Mediteranska dieta se izogiba rdečemu mesu in daje prednost ribam in perutnini. Izogibati se velja predhodno zamrznjenim ribam in takim v težkih omakah. Skratka – ribe naj bodo, če je le mogoče, čim bolj sveže. Uporaba jajc, mleka, masla, smetane in sira v tej dieti je zmerna. Pri uživanju mlečnih izdelkov daje prednost fermentiranim, kot sta npr. nemasten jogurt in manj masten sveži sir. Izogibamo se sladkorju in za slajenje uporabljamo ekološko pridelan med.


Kaj naj vsebuje obrok?

Sredozemska dieta zapoveduje, da v treh dnevnih obrokih zaužijemo sledeče: žitarice, sadje in zelenjavo ter ribe. Ribe lahko pripravljamo na različne načine – s pečenjem, kuhanjem, v obliki juh, omak, enolončnic in solat. Testenine lahko pripravljate tudi na solati, z morskimi sadeži ali pustim piščančjim mesom. Ne pozabite na zelenjavne, še posebej paradižnikove omake z mediteranskimi začimbami.

Skrivnost sredozemske diete je ravno v izjemno lahkih obrokih iz čim bolj svežih sestavin, pri čemer se izogibamo predelani hrani, sladkorjem, soli in uporabljamo veliko zdravih maščob.