S hrano proti prehladu in gripi

V hladnejšem delu leta so prehladi pogostejši, saj se večinoma zadržujemo v zaprtih prostorih, kjer hitreje pride do okužbe, zaradi hladnega vremena pa je nosna sluznica bolj suha in tako dovzetnejša za virusne okužbe. Če vam nagajata kašelj in nadležno kapljanje iz nosu ali pa če želite zgolj okrepiti svoj imunski sistem, pogosteje posezite po hrani, ki se lahko uspešno bori proti tem sezonskim težavam.


sladki krompir

Ribe, česen, čaj

Čeprav ribe povezujemo z morjem in poletjem, naj bodo na vašem jedilniku tudi pozimi. Različne vrste rib vsebujejo različne vrste maščobnih kislin, ki krepijo imunski sistem in se borijo proti prehladu ter gripi, zato si jih privoščite večkrat kot sicer. Splošno je sicer znano, da so ribe izredno zdrave, a jih kljub temu večinoma jemo precej redko.

O zdravstvenih učinkih česna smo že pisali, pa vendar ima posebno moč tudi pri boju z zimskimi tegobami. Antioksidanti, ki jih surovi česen vsebuje, izredno dobro vplivajo na človeški imunski sistem, zato ga je priporočljivo uživati zelo pogosto.

V hladnih dneh prija tudi skodelica toplega čaja, ki vam najprej ogreje roke, nato pa še celotno telo. Pitje čaja blaži glavobole, prav tako pa pomaga, če ste zboleli za prehladom ali gripo.


Gobe in sladki krompir

Gobe vsebujejo antioksidante, kalij, vitamine in vlaknine, ki pripomorejo h krepitvi imunskega sistema, s tem pa pomagajo tudi pri prehladu. Ker pozimi sveže gobe le težko dobimo, jejte vložene – seveda bodo najboljše tiste, ki jih jeseni oziroma v sezoni gob vložite sami.

Odličen zaveznik zdravja je tudi sladek krompir, ki pri nas (še) nima tolikšne veljave, kot bi si jo morda zaslužil. Sladek krompir vsebuje vitamine A, B, C in D, ki zelo ugodno vplivajo na imunski sistem, je pa tudi vir kalcija, folne kisline, kalija in antioksidanta betakarotena – ta se v telesu pretvori v vitamin A.

Če ste našteta živila do zdaj prezirali, je morda pravi čas, da jih začnete pripravljati in uživati pogosteje – zdravje in počutje vam bosta hvaležna.