Ribje olje za boljši spomin

Starejši ljudje, ki se jim pojavljajo težave s spominom, lahko svoje možgane obudijo s sestavinami ribjega olja, pravijo raziskovalci. Trdijo pa tudi, da se spomin z uživanjem ribjega olja izboljša tudi zdravim ljudem z manjšimi spominskimi težavami, ki so posledica preteklih dogodkov oziroma življenjskih prelomnic.


ribje olje

Nove raziskave so namreč pokazale, da omega-3 maščobne kisline DHA resnično pomagajo pri lajšanju težav s spominom, zlasti takrat, ko se soočamo s fizičnimi obremenitvami ali stresom. Hrana, ki je bogata s kislino DHA (ribje olje in drugi morski viri), lahko upočasni ali celo preprečuje upad mentalnih sposobnosti, kar so ugotovili tudi pri tistih z Alzheimerjevo boleznijo. A pri tistih z demenco tega (še) niso potrdili. Kislina DHA najbolje učinkuje pri manjših težavah s spominom in takrat, ko smo izpostavljeni kroničnemu stresu.

Kislina DHA je omega-3 maščobna kislina, ki pomaga, da živčne celice hitreje in bolje komunicirajo med seboj. Najbogatejši vir te kisline je prav ribje olje sleda, skuše ali sardele, človeško telo pa te kisline ne proizvaja, zato jo mora dobiti od zunaj. Nekoliko manj te kisline vsebujejo tudi bele ribe, torej trske, vahnje in morske plošče.

Da ribje olje pomaga k izboljšanju spominskih sposobnosti, je potrdilo več raziskav. Pri eni od njih so obravnavali 485 zdravih starejših ljudi, ki so se pritoževali nad težavami s spominom. Po 24 tednih uživanja morskih virov so zaznavali občutno izboljšanje svojega spomina, in to tudi v primerjavi s tistimi, ki so v tem času jemali placebo tablete.