8 razlogov za vsakodnevno raztezanje

Ko smo bili še dojenčki, smo vsak dan tlačili noge v usta, danes pa smo povečinoma veseli, če si brez napora zavežemo vezalke. Kar pa je škoda, ker bi raztezanje vsak dan odgnalo zdravnika stran. Če želite ostati zdravi, ga vpeljite raztezne vaje v svoj urnik. Podajamo vam 8 razlogov, zakaj.


Raztezanje

  1. Ostali boste fleksibilni. S staranjem se naše mišice krajšajo in izgubljajo prožnost. Če boste bolj gibljivi, boste verjetno tudi bolj aktivni. To pa vas bo ohranilo mlade, vitke in zdrave.
  2. Lajšajo bolečine. Za ljudi, ki opravljajo pisarniško delo, je značilna bolečina v spodnjem delu hrbta. Razlog je po navadi v pomanjkanju gibljivosti. Preveč sedenja namreč skrajša mišice (s pomočjo gravitacije) in zateguje mišice spodnjega dela hrbta. Bolečino odpravite tako, da vsako uro vstanete in naredite predklon.
  3. Izboljšajo cirkulacijo. Ko so vaše mišice sproščene, se kri brez problema pretaka po vašem telesu. To ne bo pomagalo zgolj vašim mišicam, temveč celemu telesu – tudi vaši možgani bodo bolj na preži. Hkrati pa boste prej ozdraveli in tudi rane se bodo hitreje zacelile.
  4. Okrepijo mišice. Ko se po vadbi raztegnete, v mišice dovedete kri in kisik, kar odžene mlečne kisline in privabi aminokisline. Tako verjetno naslednji dan ne boste zatečeni in ne boste imeli bolečin v mišicah. Hkrati pa boste povečali obseg gibanja, kar vam bo pomagalo »zgraditi« več mišic v predelih, ki jih včasih niste uspeli stimulirati.
  5. Okrepijo kosti. Eden prvih predlogov, ki jih zdravniki dajo pacientom z osteoporozo je raztezanje. Močnejša je mišica, močneje in bolj lahko podpira kosti.
  6. Povečajo energijo. Če se dnevno raztegujete, zmanjšate krvni sladkor in se osvobodite stresa. Energija, ki jo porabite, ko ste pod stresom, se tako lahko prosto sprehaja po vašem telesu in jo lahko porabite za bolj ustvarjalne aktivnosti.
  7. Izboljšajo držo. Ker boste izgubili na teži, se boste že zato držali bolj pokončno. Napete mišice povzročajo povešanje ramen, hrbtenica se upogne, boki se obrnejo preveč navznoter ali navzven. Ko imate lepo držo, se svet drugače odzove na vas. Delujete bolj samozavestni, sposobni in privlačni.
  8. Ohranjajo zdravo srce. Srčna bolezen, ki jih lahko izzove visoka stopnja stresa, je danes najpogostejši vzrok smrti. Raztezanje vas pomiri, zmanjša krvni sladkor. To bo vašemu srcu pomagalo, da bo ostal močan in zdrav.

 

4 raztezne vaje v 4 minutah

Naredite jih nekajkrat na dan

  • Vrat – zavrtite vrat z ene na drugo stran. Pomaknite levo uho čim bližje rami in obratno. Med obračanjem z ene na drugo stran štejte od 1 do 60.
  • Rame – naredite 30 velikih krogov z rameni naprej. Nato naredite enako še nazaj.
  • Predkloni naprej – v sedečem ali stoječem položaju postavite noge narazen v širini bokov. Imejte ravno hrbtenico in sezite proti prstom na nogah. Štejte do 60.
  • Pretegnite pljuča – 30-krat globoko vdihnite. Štejte od 1 do 60, vdihnite ob lihih in izdihnite ob sodih številih. Napolnite pljuča do polne kapacitete, raztegnite in spraznite jih do zasoplosti.

Spletne zanimivosti:

loading...
SHARE