Preprečite zakisanost telesa

Vsako živilo, ki ga pojemo, ima svojo lastnost. Lahko je kislo, nevtralno ali bazično. Da nam bo naše telo kar najbolje služilo, moramo pri prehrani najti ravnotežje med vnosom kislih in bazičnih snovi.


Zakaj je zakisanost telesa škodljiva?

Zakisanost telesa vsekakor ni le posledica slabih prehranjevalnih navad in neuravnovešene prehrane, temveč do obremenitev s kislinami prihaja tudi med napornejšemi fizičnimi aktivnostmi in pri nekaterih boleznih. Telo ob takšnih stanjih odzove z izločanjem odvečne kisline preko urina in potenja. Z uživanjem bazične hrane pa je telo zmožno samo nevtralizirati vse kisline, ki nastanejo  med presnovo. Če naš jedilnik ne vsebuje dovolj bazičnih snovi, telo po izčrpanju vseh nevtralizacijskih mehanizmov poseže po lastnih rezervah bazičnih mineralnih snovi iz kosti. Zato je izredno pomembno, da z vsakodnevno prehrano vnesemo v telo tudi dovolj bazične hrane.

Kakšen je pomen bazičnih živil?

Verjetno bo marsikdo presenečen, če mu povemo, da je na primer mlečna čokolada, čeprav je sladkega okusa, v resnici kislo živilo. Prav tako na naše telo delujeta kislo parmezan, ki ga naribamo na testenine. Tukaj lahko naštejemo še riž z ribjim filejem in šunko v sendviču. Vse naštete sestavine zakisajo naše telo. Seveda so to večinoma jedi, ki jih imamo radi, zato ni potrebno, da se tem jedem odpovemo, saj poznamo celo vrsto bazičnih živil, ki nevtralizirajo kisline med procesom presnove.

Bazična in kisla hrana

Nekaj bazičnih oz. alkalnih živil:

  • Alfalfa
  • Rdeča pesa
  • Mladi listi rdeče pese
  • Ječmenovi poganjki
  • Brokoli
  • Zelje
  • Korenje
  • Cvetača
  • Zelena
  • Alga Chlorella
  • Ohrovt
  • Regrat
  • Jajčevec
  • Česen
  • Stročji fižol
  • Grah
  • Koleraba
  • Jabolko
  • Marelica
  • Avokado
  • Banana
  • Jagodičje
  • Robide
  • Mandlji
  • Orehi
  • Proso
  • Tofu in tempeh
  • Cimet
  • Curry
  • Ingver
  • Gorčica
  • Čili
  • Soda bikarbona
  • Jabolčni kis
  • Melasa
  • Zelenjavni sok
  • Sveži sadni sokovi
  • Mineralna voda
  • Alkalna voda

Kako do ravnovesja?

Priporočeno kislinsko-bazično ravnotežje v prehrani je nekje od 20 do 30 odstotkov kislih živil in od 70 do 80 odstotkov bazičnih živil. Strokovnjaki priporočajo zmanjšan vnos mesa, rib in jajc, zmerno uživanje žitnih proizvodov, testenin, trdih in mehkih sirov ter uživanje brez omejitve zelenjave, sadja, navadne vode, in naravnih svežih sokov.


Preberite si tudi, zakaj morate oreščke, semena in stročnice pred zaužitjem namakati in kako vplivajo na zakisanost telesa.

*****************