Premagajte nespečnost

Tudi vas kdaj muči nespečnost? Morda že zaspite težko ali pa se ponoči zbudite, potem pa nikakor ne morete zaspati nazaj. V vsakem primeru neprespane noči močno vplivajo na vaše življenje. Kadar ste nenaspani, se težje osredotočate in ste težje kos vsem izzivom, ki vam jih prinaša vsakdan.


Nespečnost

Ustvarite si svoj ritual

Če se vaše težave s spanjem začnejo v trenutku, ko se zvečer uležete v posteljo ali se sredi noči zbudite in potem ne morete več zatisniti očesa, vam bo morda v pomoč, če si boste pred spanjem ustvarili nek svoj ritual.

  • Morda ste tudi vi med tistimi, ki večino dneva presedite pred računalniškim zaslonom. Vsa ta svetloba, ki jo ekrani oddajajo, lahko močno zmeša notranjo uro v vašem telesu. Če le s težavo utonete v spanec, v večernem času omejite uporabo računalnika ali gledanje televizije. Tako se bo vaše telo lažje umirilo in pripravilo na spanje.
  • Tako kot svetloba, ki jo oddajajo različni zasloni, lahko tudi luči na nek način preslepijo naše telo, da ostane budno. Bolj ko se bliža odhod v posteljo, bolj pridušena naj bo svetloba v prostoru.
  • Naj bo postelja namenjena le spanju. Če tudi vi v postelji delate z računalnikom, gledate televizijo, imate tudi zaradi tega lahko težave s spanjem. Te aktivnosti počnite drugje, postelja pa naj bo resnično le prostor za spanje.
  • Vzrok za to, da ne morete zaspati je tudi pozna telesna aktivnost. Ne telovadite neposredno pred odhodom v posteljo, ampak svoj trening opravite vsaj štiri ure preden greste spat. Bolje bo, če boste telesno aktivni zjutraj. V resnici je zelo malo ljudi, ki lahko neposredno pred spanjem opravijo zelo intenziven trening, potem pa brez težav tudi zaspijo.
  • Zmanjšajte uživanje kofeina. In ne skrbite, jutranja kava vam še vedno pripada. Če nikakor ne morete utoniti v spanec, zmanjšajte uživanje kofeina zjutraj in v dopoldanskem času. Kava v popoldanskem času naj bi bolj vplivala na nemiren spanec.

Še nekaj namigov …

  • Preverite stanje svoje vzmetnice. Že samo s tem, da svojo vzmetnico obrnete okoli, lahko veliko naredite za kakovost svojega spanca. Če je vaša vzmetnica že stara in iztrošena, pa bo počasi treba razmisliti o nakupu nove.
  • Nikar le ne ležite v postelji. Če že nekaj časa strmite v strop in nikakor ne morete zatisniti očesa, vstanite iz postelje. Poiščite udoben stol ali naslanjač, kjer boste lahko pletli, brali ali počeli katero koli drugo sproščujočo aktivnost. Slej ko prej boste spet postali zaspani.
  • Dihajte. Če že zvečer ne morete zaspati ali pa se zbujate sredi noči, lahko v obeh primerih poskusite z globokim dihanjem. Dihajte globoko, počasi in osredotočeno. S to tehniko boste umirili svoje misli in kmalu utonili v sladek sen.
  • Nikar ne pogledujte na uro. Kadar budni ležite v postelji, je popolnoma normalno, da želite pogledati na uro in preveriti, kdaj bo začela zvoniti budilka. Nikar! Takoj ko boste začeli preračunavati, koliko časa še imate za spanje, boste postali še bolj anksiozni in zato imeli še večje težave zaspati. Če imate ob postelji uro, jo odnesite ven iz spalnice ali jo z nečim prekrijte.
  • Sprostite se. Če vam tudi globoko dihanje ne pomaga, lahko poskusite še s katero drugo sprostitveno tehniko. Ulezite se na hrbet, roke naj bodo sproščeno ob telesu. Predstavljajte si, da vaše telo od prstov na stopalih preko telesa in vse do glave preplavi val popolne sproščenosti. Vzemite si čas za to, da občutite čisto vsak del svojega telesa in ga sprostite. To vam lahko pomaga premagati težave z nespečnostjo.

Če vam še vedno nič ne pomaga in nespečnost resnično že vpliva na kakovost vašega življenja, obiščite svojega osebnega zdravnika.

SHARE