Prehranski dodatki – kdaj je smiselno poseči po njih?

Poglejmo, kdaj smiselno poseči po različnih prehranskih dopolnilih. Nekateri ljudje že s prehrano zaužijejo dovolj potrebnih hranil, drugim zaradi takih ali drugačnih razlogov določenih hranil primanjkuje, pri tretjih pa se dodatne potrebe po vitaminih in mineralih pojavijo zgolj občasno.


Potrebe po vitaminih in mineralih se povečajo v določenih življenjskih obdobjih

Potrebe po hranilih se ves čas spreminjajo. Dodatne potrebe med drugim zahtevajo določena življenjska obdobja, na primer pred in med nosečnostjo ter v času dojenja. Takrat so potrebe telesa po vitaminih in mineralih bistveno večje kot sicer. Uživanje prehranskih dopolnil je v nekaterih primerih najbolj praktično in učinkovito, nemalokrat pa je to tudi edini način, kako telesu zagotoviti vse potrebne snovi. Poleg obdobja nosečnosti in časa dojenja je potreba po določenih hranilih večja tudi v času adolescence in starosti, ko z manjšo potrebo po hrani upade tudi sposobnost telesa po optimalni absorpciji hranilnih snovi.

Prehranski dodatki

Stresen način življenja

Današnji vsakdanjik postaja vedno bolj natrpan in stresen, ljudje pa prehrani namenjamo premalo pozornosti. Včasih preprosto zmanjka časa (ali pa si ga ne znamo vzeti) za načrtovanje, nakupovanje in pripravo hranilno uravnoteženih obrokov. Izpostavljenost dolgotrajnemu stresu še dodatno poveča potrebe našega telesa po hranilnih snoveh in vitaminsko-mineralni dodatki so lahko tisti, ki nam pomagajo pri zagotavljanju optimalne vrednosti hranil v našem telesu.

Kajenje

Potrebe po določenih hranilih se povečajo tudi zaradi razvad in na splošno zaradi načina življenja. Kajenje je na primer ena od razvad, zaradi katere hitro pride do zmanjšanja zalog vitamina C v našem telesu. Kadilci že na splošno zaužijejo premalo hrane, bogate z vitaminom C, zato je smiselno uživati več živil, bogatih s tem vitaminom oziroma se odločiti za jemanje kakovostnega prehranskega dopolnila.


Kadilcem se priporoča tudi povečano uživanje selena in vitamina E, saj sta oba močna antioksidanta, ki varujeta pred poškodbami pljuč, ki so popolnoma logična posledica aktivnega in pasivnega kajenja.

Tudi pri ljudeh, ki se zelo aktivno ukvarjajo s športom, je potreba po hranilih večja. Pri njih je povečana predvsem potreba po antioksidantih, ki pomagajo nevtralizirati povečano proizvodnjo prostih radikalov, ki nastanejo zaradi telesne aktivnosti, prav tako pa tudi pomagajo ohranjati zdravje kosti, sklepov in krvi. Ljudje, ki so zelo telesno aktivni ali zelo naporno trenirajo, si lahko pri ohranjanju zdravja in zagotavljanju vrhunske pripravljenosti pomagajo tudi različni dodatki. Slednji lahko med drugim pripomorejo tudi k hitrejšemu zdravljenju športnih poškodb.

Enostranske diete

Številni ljudje se danes odločajo za posebno vrsto prehranjevanja, zaradi česar je hrana, ki jo zaužijejo, nemalokrat premalo pestra, posledično pa zaužijejo tudi manj vitaminov in mineralov. Tudi ljudem, ki načrtno uživajo manj kalorij, lahko začne sčasoma primanjkovati vitaminov in mineralov, ki skrbijo za optimalno delovanje organizma, posledično pa tudi za trdno zdravje.

Zelo pomembno je opozoriti, da morate, preden se odločate za jemanje določenega prehranskega dodatka, vedeti, zakaj ga boste jemali. Zelo pomembno je, da se seznanite s priporočeno količino ter pazite, da ne bi z njegovim jemanjem slučajno zavirali absorpcije drugih mineralov in vitaminov. Ko izbirate prehranske dodatke, morate veliko pozornost nameniti tudi temu, da izberete res kakovosten dodatek. Priporočamo vam, da se odločite za izdelke znanih proizvajalcev, ki skrbijo za nadzor nad kakovostjo ter za tiste, ki učinkovitost pripravkov preverjajo s kliničnimi študijami.