Naučite se pravilno hoditi!

Morda se boste namrdnili ob naslovu tega članka, češ da hodite že odkar ste dopolnili leto dni. Hodimo namreč vsak dan, vendar pogosto premalo. Parkiramo tik pred vhodom v kinodvorano in celo telovadnico, tudi najmanjše razdalje premagujemo z avtomobilom in se veliko premalo gibljemo. Gibanje je nujno pomembno za zdrav organizem, zato vam nudimo nekaj namigov za pravilno hojo, ki bo ne le koristila vašemu počutju, pač pa celo stopila kak kilogram.


Dvignite pogled

Ne glejte v tla ali v noge, saj vas to upočasni in vam lahko povzroči bolečine v hrbtu. Namesto tega bodite vzravnani in se zazrite vsaj tri metre v daljavo. Brado vzravnajte s tlemi, dvignite prsni koš in stisnite trebušne mišice, tako boste povečali hitrost in globlje dihali.

Hoja in sprehod v naravi

Upognite roke

Tudi tekli ne bi z rokami ob straneh, saj vas to upočasni. Zato tudi hodite na tak način. Bolj ko so roke upognjene, bolj nihajo in bolj ko nihajo, hitreje hodite, saj telo želi biti sinhrono. Roke stisnite v sproščene pesti. Če si predstavljate, da hrbtne mišice vlečejo roke nazaj, boste dodali še nekaj dela zanje in za roke ter jih tako trenirali. Stisnite lopatice in potegnite komolce nazaj, ko boste nihali z rokami. Ramen ne dvigujte, pač pa naj bodo sproščena, kar lahko vadite tudi pred ogledalom, da opazujete svoje napake in kdaj jih potegnete k ušesom.

Pristanite na petah

Ko noga zaniha naprej, naj bo peta tista, ki prva pristane na tleh, osredotočite se na to, da bodo prsti obrnjeni navzgor. Nato zavalite stopalo od pete proti prstom in se na koncu odženite (tudi to je pomemben del!) s prsti v naslednji korak. Kljub odločnim korakom pa ne stopajte trdo, pač pa imejte lahkoten korak. Vse to zahteva vajo, zato ne bodite prestrogi do sebe, le dosledni.


Delajte kratke in hitre korake

S kratkimi, hitrejšimi koraki boste tudi hitreje hodili. Presenečeni ali ne, daljši koraki vas pravzaprav upočasnijo, hkrati pa bolj trdo stopate, kar daje večjo možnost za poškodbo. Kadar z nogo pristanete na tleh, stisnite zadnjične mišice in poskrbite še za boljšo postavo.

Izkoristite gravitacijo

Ko hodite, se ne nagnite nazaj (s čimer se običajno upiramo gravitaciji), pač pa se raje nagnite naprej, a za največ pet stopinji naklona ter pazite, da se ne prepognete v pasu. Ne pozabite pa, da morate gledati naravnost in biti pokončni.

Previdno s kolki

Ko boste hodili hitro, vas bo na neki točki prijelo, da bi stekli in takrat bo čas, da v akcijo stopijo vaši kolki. Zaradi prepogostega sedečega položaja ima veliko ljudi ozke boke. Da, tudi to vpliva na boke. Med ogrevanjem zato poskusite s hojo modela na pisti in si predstavljajte črto med stopali, ki je med normalno hojo ne smete prekoračiti. Med tem ogrevanjem pa se trudite, da prestavite stopalo čez črto ob vsakem koraku, da odprete kolke. Prvič to počnite le pol minute in bodite previdni in ne prehitri. Ko so kolki odprti, skušajte dodati še gib, pri katerem se, ko stopite naprej, tudi vaš bok premakne naprej. Popek potegnite noter in čutite, kako delajo tudi vaše trebušne mišice.

SHARE