Pozitivni učinki meditacije

Meditacija je preprost in prijeten način, kako utišati svoj, nenehno govoreči um, mu prisluhniti in se osredotočiti na sedanji trenutek. Nenehno beganje misli iz enega kraja na drugega, iz ene situacije na drugo, v različne časovne dimenzije srka vašo energijo, vas dela utrujene in zbegane. Naše življenje poteka na številnih ravneh: telesni, umski in duhovni. Meditacija omogoča uskladitev energij na vseh ravneh. Omogoča vam biti pozoren na sedanji trenutek, ga podoživeti in živeti.


Ko um očistite vsakdanjih skrbi, se lahko osredotočite na sedanjost, nase in svojo notranjost. Znotraj sebe poiščite največje življenjske modrosti, ki vam olajšajo in polepšajo življenje, zavedate se odnosa do sebe in okolja.

Meditacija

Meditativno stanje lahko dosežete na več načinov. Najpogostejša je tehnika, ko sedite v lotosovem položaju, z zravnano hrbtenico. Vendar meditacija ni nujno le to. Meditirate lahko tudi v gibanju, ob glasbi, ptičjem petju ali tišini. Ne more vsakdo sedeti v tišini in se osredotočati na dihanje. To je za marsikoga zelo mučno početje, vsaj na začetku. Oblika meditacije je lahko tudi vsakdanji opravek. Npr. okopavanje plevela na vrtu. Pomembno je, da ste popolnoma zbrani in pozorni na trenutno delo. S tem se izboljša koncentracija, rešite se raztresenosti in pozabljivosti. To omogoči, da polno živite vsako minuto. Sprva izberite nekaj kar vam odgovarja in nato postopoma preidite na sedečo tehniko.

Ne obremenjujte se s tem ali meditirate pravilno. Ne obstaja pravilen ali nepravilen način. Pomembno je, da v meditacijo verjamete in da ji zaupate. Večina danes ni sposobna v tišini sedeti sama s seboj. Misli so kot vihar. Razpršene vse naokoli. Težko se osredotočate, sledite pogovoru ali kramljanju svojega otroka. Vse gre mimo vas. Z meditacijo se uglašujete s svojim smislom, smislom duhovnega bitja, ki se uči resnično živeti. Dosežete stanje, ko je bivanje preprosto in lahko. Počutite se spokojnejše, mirnejše, srečnejše. Tiho se poglobite vase, kjer odkrijete kvalitetnejše dimenzije. Zazdelo se vam bo, da ste se dotaknili nečesa, kar do zdaj niste poznali. Odkrili boste tisti božanski del in se ga začeli zavedati, da je vedno ob vas, ko ga potrebujete. Vedno se lahko vrnete k njemu in poiščete odgovore na vsa vprašanja. Zavedali se boste, da niste več sami. Da ste del neke celote.


Med meditacijo se vam bo zazdelo, da telo lebdi, zdravi in se čisti. Nato prisluhnite sporočilom, ki se nanašajo na vaše življenje. Po vsaki meditiaciji ste drugačni in bliže k sebi. Premaknejo se strukture vaše zavesti.

Meditacija vam omogoča nešteto možnosti. Sama se rada zatečem k njej, ko potrebujem mir, ko rešujem kakšen konflikt, ko sem napeta. Med meditacijo včasih sprašujem in nato prisluhnem sporočilom, ki mirno priplavajo mimo mojega ušega v obliki prijetnega glasu ali le zgolj kot misel. Meni osebno odgovarja, da ležim na trši podlagi. Najprej se osredotočim na dihanje in mu zgolj sledim. Čutim, kako z vsakim vdihom in izdihom napetost izginja. Nato opazujem energijo, kako zapušča telo, nato se le predam in uživam. Nimam nobenih pričakovanj, preprosto se prepustim. Pomembno je, da ste vedno v budnem stanju. Ko se »prebudim«, rada uživam v tem miru in tišini, ki me obdajata. Sem v nekem zamaknjenem stanju in zgolj nepremično strmim v strop. Čakam, da se energija v popolnosti utelesi in da se prizemljim.

Meditaciji se je potrebno predati in ji zaupati. Zgodilo se bo točno to, kar v tistem trenutku potrebujete. Vadite redno, vsak dan. Naj vam meditacija postane način življenja. Tudi za to je potrebna disciplina. Najbolje je meditirati pred začetkom in ob koncu dneva. Če skrajšate spanec za 20 minut, da ga boste pred službo namenili meditaciji, vam bo bogato poplačano. Sčasoma boste sposobni meditirati kjerkoli. Če boste v službi začutili napetost ali stres boste poiskali mirni kotiček ( tudi sanitarije to omogočajo), za nekaj minut se osredotočite na dihanje, dokler ne boste začutili, da vaše telo preplavljata mir in radost. Potem boste zopet pripravljeni na nove delovne izzive kot da se zapletate v konflikte.

Avtorica med drugim pripravlja tudi tečaje meditacije in uči kako meditacijo uporabiti v vsakdanjem življenju. Več o njih najdete na njeni spletni strani.