Kako dolg počitek najbolj koristi možganom?

Večina od nas rada poleži čez dan, predvsem ko se vrnemo iz službe ali drugih opravkov. Le redki vedo, da počitek možganom dene dobro zato, ker jih dejansko ponovno zažene. Wall Street Journal je predlagal več načinov, kako si organizirati spanec, da bo ta čimbolj kakovosten in da bi od njega pridobili čimveč koristi.

Strokovnjaki so si enotni, že 15 do 20 minutni počitek je dovolj, da si uredite misli in se vsaj malo zbudite ter dokončate naloge, ki ste si jih zadali in jih imate pred seboj. Če pa si boste privoščili kar 90 minutni počitek, se s tem dvigne čustveni in procesni spomin, poveča pa se tudi ustvarjalnost.

Počitek

Ko smo po počitku še bolj zaspani

Dr. Michael Breus pravi, da če počitek traja več kot pol ure, pademo v globoko fazo mirovanja, iz katere je težje priti in ravno zato smo še bolj utrujeni kot prej. V primežu vsakodnevne rutine, ko nam primanjkuje časa in s tem nemalokrat tudi spanja, so različna dognanja o kvaliteti spanca še kako pomembna. Znanstveniki so ugotovili, da ni potrebno spati več od 7 ur, če pa si vzamete popoldne še vsaj 20-minutni počitek, vam ta zagotovi energije še za naslednje 3 ali 4 ure. Tudi PubMed je objavil študijo, ki je pokazala, da je 5 do 10-minutni počitek veliko boljše, kot nič, saj izboljšuje kognitivne sposobnosti .

Počitek je pomemben za:

  • zdravje,
  • izboljšanje učenja in pomnjenja,
  • preprečuje stres,
  • izboljšuje razpoloženje,
  • poveča ustvarjalnost,
  • podpira produktivnost,
  • poveča budnost.

Pomanjkanje spanja pa lahko vodi do:

  • težav z zdravjem in najrazličnejših bolezni,
  • depresije,
  • visokega krvnega tlaka,
  • slabe kakovosti življenja,
  • odpovedi srca,
  • motnje koncentracije,
  • poškodbe zaradi nesreč,
  • srčnega popuščanja.

Počitek torej prinese obilico koristi za vaše zdravje, zato si vzemite vsaj 10 minut in malce zadremajte, ne bo vam žal.

SHARE
Lina Zalaznik
Novinarka in avtorica z ljubeznijo do branja knjig, svojih bližnjih, morja, smeha ter lepe narave.