PMS: Nekaj hitrih napotkov, ki lahko pomagajo

Spremembe v razpoloženju, glavoboli, krči, napenjanje, bolečine, se vam sliši znano? Pri predmenstrualnem sindromu (PMS) je najhujša sama narava težave: bolezenski znaki se bodo pojavili tudi naslednji mesec, pa spet naslednji, vse do menopavze. Strokovnjaki se strinjajo, da je najboljši recept, ki je učinkovitejši od raznih zdravil, telesna vadba.


pms in bolečine

Aktivno življenje

Sprehajajte se, tecite, plešite, plavajte, igrajte tenis, skratka gibajte se. Pred tistimi dnevi v mesecu še toliko bolj. Z redno vadbo boste namreč zmanjšali raven nevezanega estrogena v telesu. Telesna aktivnost zmanjšuje stres in izboljša počutje, ker spodbuja izločanje endorfinov, to so naravna sredstva proti bolečinam, ki se nahajajo v našem telesu.

Uživajte manj soli

Zlasti v dnevih pred menstruacijo uživajte manj soli. Sol povzroča zadrževanje tekločine in napenjanje, zato se izogibajte predvsem raznih predelanih živil, v katerih se navadno nahaja obilo soli. Omejite tudi uživanje alkohola in kofeina, poleg tega pa uživajte veliko vlaknin, saj z vlakninami bogata živila pomagajo izločiti odvečno količino estrogena iz telesa.

Uživajte kalcij in vitamin B

Na dan vzemite 500 mg kalcija in 250 mg magnezija. Kalcij zmanjša število glavobolov in pomaga pri spancu. Mnogo žensk s hujšo obliko predmenstrualnega sindroma ima prenizko raven magnezija, ki nadzoruje mišično aktivnost, vendar le v kombinaciji s kalcijem. Vitamin B zmanjšuje razdraženost in lajša depresijo. Vzemite ga 50 mg na dan.


*****************