Plavanje izboljšuje mentalno zdravje

Plavanje je ena od aerobnih aktivnosti, ki imajo najugodnejši vpliv na mentalno zdravje. Spodbuja namreč sproščanje endorfinov in pospešuje rast novih možganskih celic.


Raziskave so pokazale, da se količina možganskih celic v področju hipokampusa drastično zmanjša med dolgotrajnim stresom. Plavanje se je izkazalo za zelo učinkovito pri zmanjševanju stresa. Med različnimi vrstami aerobne telesne vadbe, ki spodbujajo cirkulacijo krvi, ima plavanje posebno mesto, saj je znanstveno dokazano, da ne obremenjuje sklepov in deluje sproščujoče na organizem. Plavanje spodbuja preskrbo možganov s kisikom in hranilnimi snovmi, kar pripomore k boljši možganski funkciji.

Plavanje

Zmanjša stres in nas napolni z energijo

Dosedanje raziskave so potrdile, da plavanje pozitivno vpliva na zdravje na več različnih načinov, in sicer:

  • izboljšuje prožnost in moč,
  • povečuje vzdržljivost in odstotek mišične mase,
  • krepi srce in uravnava njegovo delovanje,
  • spodbuja cirkulacijo,
  • zmanjšuje nivo stresa in tesnobo,
  • povečuje nivo energije,
  • blaži simptome depresije.

Podobno je jogi

Vpliv plavanja na telo lahko primerjamo z delovanjem joge. Obe vrsti telesne aktivnosti vključujeta raztegovanje mišic, pravilno in globoko dihanje, mentalno in čustveno sprostitev ter zmanjšanje nivoja stresnih hormonov. Plavanje je nekakšna meditacija v gibanju, saj nas s ponavljajočimi in enakomernimi gibi pomirja ter nudi edinstveno sprostitev.


Plavanje je neprecenljivo za zdravje in dobro počutje, zato poletni čas čim bolj izkoristite za plavanje, še posebej, če živite v bližini morja, rek ali jezer. Zaloga energije in dobrega počutja ter ugodnega vpliva na imunski sistem vas bo spremljala še dolgo v zimski čas, vse do naslednjega poletja.