Plavanje – privoščite si ga bolj pogosto

Poleti v jezerih, v morju in še kje, v hladnem delu leta pa v notranjih bazenih – plavanje nam je vselej na razpolago. Idealna temperatura vode za aktivnosti v njej naj bi bila med 25 – 26°C, za otroke do 28°C. Če ima voda temperaturo pod 22 °C, se daljšega rekreativnega plavanja ne priporoča. Najbolj primerno je, da se odpravite plavat vsaj 2 uri po obilnejšem obroku. Poleg tega ne skačite v hladno vodo s pregretim telesom.


Plavanje

Plavanje je šport za vse generacije

Ni pomembna vaša starost – plavanje je primerno za vsakogar. Priporočajo ga starejšim osebam, saj plavanje ne povzroča obremenitev sklepov, hkrati pa ugodno vpliva na srce in ožilje ter krepi mišice. S pomočjo plavanja boste lažje okrevali po operacijah kolen, kolkov, hrbtenice, vaši otroci ali vnuki pa bodo v vodi pustili odvečno energijo, se pomirili in zvečer lažje zaspali. Poleg tega je dejstvo, da večina malčkov v vodi tudi neskončno uživa. Zakaj bi jim torej odrekli to tako koristno dejavnost?

Delovanje mišic celotnega telesa

Pri plavanju delujejo skoraj vse mišice, pri tem pa je teža enakomerno razporejena. Med plavanjem imamo zaradi sile vzgona občutek »breztežnosti« zaradi česa je onemogočeno tudi nenadno premikanje telesa, zato je plavanje šport pri katerem se zgodi le malo oz. nič poškodb. S plavanjem pridobite mišično moč v celotnem telesu. Medtem ko tekači gradijo zgolj mišice na svojih nogah, plavalci hkrati uporabljajo več mišičnih skupin, da se lahko premikajo skozi vodo. Rezultat je popolna vadba za celotno telo. Za dokaz in navdih si poglejte izklesano telo katerega izmed plavalcev, npr. Michaela Phelpsa.

Postali boste bolj gibčni

Plavanje od vas zahteva, da se vaše telo za potovanje skozi vodo razteza, obrača in uporabi veliko moči. Vaši gležnji postanejo plavuti, ki se morajo pri vsakem zamahu prepogniti in močno odriniti, da vas potisnejo skozi pritisk vode. To so super vaje za raztezanje celotnega telesa in ohranjanje njegove gibčnosti brez obremenitve sklepov.


Koristno za astmatike

Težko bi našli kaj bolj frustrirajočega kot je to, da med rekreiranjem ne moremo priti do sape. V nasprotju z vadbo v telovadnici s suhim zrakom ali na prostem, ko je tam polno cvetnega prahu, med plavanjem dihate prijetno navlažen zrak. Plavanje s tem olajša težave astmatikov. Študije so pokazale, da plavanje ugodno vpliva na splošno stanje v pljučih. Za ljudi, ki nimajo težav z astmo, je plavanje koristno, ker izboljša pljučno kapaciteto in ker zaradi ritmičnega krčenja ter raztezanja telesa posameznika nauči pravilnih tehnik dihanja.

Voda pomirja

Imate radi navale endofrinov (hormonov sreče) v vašem telesu? Potem je plavanje prava izbira za vas. Plavanje je pozitivna dejavnost tudi za vaše psihično stanje. Kadar ste pod stresom ali vas muči tesnoba in depresivne misli, vas voda pomiri ter pomaga nadzirati negativna občutja. Voda prav tako pozitivno vpliva na razvoj kognitivnih sposobnosti otrok, saj se otroci, ki veliko plavajo lažje učijo, imajo izboljšano koncentracijo in si posledično lažje zapomnijo snov. Plavanje prav tako ugodno vpliva na človekovo samopodobo, saj prispeva k ohranjanju telesne mase oz. pomaga pri hujšanju.

S plavanjem pametnejši?

Vsaka rekreacija ugodno vpliva tudi na um, ampak ali lahko s plavanjem postanete celo pametnejši? Avstralski raziskovalci so vzeli pod lupo skupino otrok plavalcev in jih primerjali s skupino neplavalcev. Rezultati so pokazali, da je bila skupina plavalcev sposobna hitrejšega jezikovnega razvoja, imela je boljše motorične sposobnosti, več samozavesti in naprednejši fizični razvoj, v primerjavi s skupino neplavalcev. Poleg tega je skupina plavalcev imela tudi boljše matematične sposobnosti, saj so bili otroci ves čas med treningom primorani računati preplavane metre v posameznih intervalih, kar jim je omogočilo, da so bili pri plavanju spretnejši.

Podaljšano življenje

Medtem ko vsakršna rekreacija lahko izboljša zdravje, splošno počutje in ugodno vpliva na dolgoživost, raziskave kažejo, da je plavanje ena izmed najboljših izbir, da si zagotovite vse to. Raziskovalci v Južni Karolini so pri 40.547 ljudeh, starih od 20 do 90 let v 32-letni raziskavi ugotovili, da je med plavalci 50% nižja smrtnost kot med tekači, pohodniki ali tistimi, ki se v času raziskave niso ukvarjali z nobeno rekreacijo.