Pisanje dnevnika: ena najboljših navad s številnimi pozitivnimi učinki

Pisanje dnevnika se zdi marsikomu nekaj, kar je rezervirano predvsem za najstnike. Vendar pa je v resnici to aktivnost, ki ima lahko izjemno blagodejne učinke na vaše duševno blagostanje praktično vse življenje. Tudi znanstvene študije vse pogosteje razkrivajo, da so ljudje, ki redno pišejo dnevnik, precej zadovoljnejši, pogosto pa tudi uspešnejši. V nadaljevanju lahko preverite, kaj so najpomembnejši razlogi, zaradi kateri lahko pisanje dnevnika zagotovo koristi tudi vam.


Pisanje dnevnika

Pomoč pri premagovanju težkih življenjskih preizkušenj

Za mnoge ljudi so prav dnevniški zapisi odlična metoda za soočanje s travmatičnimi stvarmi, ki so se jim zgodile. Dnevniku lahko zaupajo tisto, o čemer sicer ne zmorejo govoriti z nikomer. S tem ko določeno izkušnjo popišemo z besedami, postane precej bolj oprijemljiva, zato nima več toliko nadzora nad našim nezavednim oziroma nad čustvenim stanjem. Tako se lahko naše misli sprostijo in vsrkajo nova doživetja. Dnevnik je torej lahko tudi pomoč pri premagovanje t. i. postravmatske stresne motnje.

Izboljšanje intelektualnih sposobnosti

Pri ljudeh, ki redno pišejo dnevnik, naj bi prišlo tudi do napredka pri intelektualnih sposobnostih. Spremembe so pogosto tudi povsem merljive. Tu nimamo v mislih le t. i. jezikovne inteligentnosti, ampak naj bi prišlo do pozitivnih premikov pri različnih oblikah naših kognitivnih sposobnosti. Seveda pa se s pisanjem dnevnika krepi tudi naša čustvena inteligentnost. Ta navada nam pomaga pri tem, da lažje razumemo povezavo med našimi lastnimi čustvi in dejanji, zato se bomo lažje vživeli tudi v doživljanje drugih.

Pisanje dnevnika kot trening čuječnosti

Morda se vam zdi, da je pisanje dnevnika predvsem osredotočanje na tisto, kar se je že zgodilo – ali tisto, za kar mislimo, da se bo. Vendar pa lahko v resnici pisanje okrepi našo čuječnost oziroma prisotnost v sedanjem trenutku. Namesto da naše misli glede preteklosti in prihodnosti prosto begajo, jih zamejimo, zato nato lažje usmerimo pozornost k tistemu, kar se v tem hipu dogaja okoli nas.


Več motivacije za doseganje zadanih ciljev

Včasih si zadamo določen cilj, nato pa nanj precej hitro pozabimo. To se lahko ponavlja tudi dolga leta, ne da bi se premaknili z mesta. Načrti so namreč eno, dejansko uresničevanje načrtov pa nekaj drugega. Če naš končni cilj ni opredeljen zelo jasno, nam lahko zmanjka motivacije za to, da sploh začnemo s prvim korakom. Prav pri jasnejšem izoblikovanju naših ciljev pa nam lahko pomaga pisanje dnevnika. Dober načrt lahko pomeni polovico opravljene poti. Zelo natančna opredelitev in razdelava ciljev pogosto povečata možnosti za to, da jih dejansko dosežemo. Poleg tega pa s tem, ko nekaj zapišemo, možganom pošljemo signal, da gre za nekaj pomembnega.

Več samodiscipline in boljša organiziranost

Saj veste: navada je železna srajca. Če gre za slabe navade, to ni najboljša novica, vendar po drugi strani obstaja tudi ogromno dobrih navad, ki jih je smiselno vključiti v svoje življenje. Pisanje dnevnika vam poleg vsega naštetega pomaga tudi pri tem, da postanete bolj samodisciplinirani. Ko začnete redno pisati dnevnik, po možnosti vsakodnevno, se okrepi tudi vaša sposobnost za vpeljavo drugih pozitivnih navad v vaše življenje.

Boljše komunikacijske sposobnosti

Imate kdaj občutek, da bi ogromno vaših težav izginilo, če bi znali drugim bolje razložiti določene stvari? Če se vam pogosto dogaja, da preprosto ne najdete pravih besed, naj se še tako trudite, je lahko pisanje dnevnika odličen trening za vas. Morda se vam bo sprva zatikalo, ko boste poskušali poimenovati določena čustvena stanja ipd., vendar boste sčasoma zagotovo postali precej bolj spretni. To na novo pridobljeno spretnost pa boste lahko seveda nato s pridom uporabili tudi v svojem vsakodnevnem življenju.

*****************