Osredotočite se na obrok in se poslovite od diet

Tudi vi med prehranjevanjem pregledujete elektronsko pošto? V času nenehnega hitenja je osredotočenost na obrok prej izjema kot pravilo. Če se prehranjevanja lotite premišljeno in se hrani posvetite, boste v njej bolj uživali in se izognili prenajedanju.


Slovo od diet

Z mislimi pri hrani

Pozornost je zavedanje in osredotočenost na trenutek, v katerem smo, temelji pa na starodavnih modrostih, kot je budizem. V zadnjem času so strokovnjaki s področja meditacije pričeli poudarjati, da to ni le duhovna praksa, ampak je utemeljena v znanosti in je koristna v vsakdanjem življenju – predvsem v času, ko smo preobremenjeni s številnimi informacijami in dražljaji.

Pozorno prehranjevanje je preprosto osredotočenost na to, kako jemo – miselna prisotnost v času prehranjevanja. Raziskave so pokazale, da takšen odnos do hrane izboljšuje prebavo, ureja apetit in pripomore, da v hrani še bolj uživate. Če se vsebine krožnika lotite premišljeno, boste po vsej verjetnosti izbrali bolj zdravo hrano in preprečili morebitno prenajedanje, zato je takšen način prehranjevanja tudi protistrup za diete.

Koraki za bolj pozorno prehranjevanje

Predstavljamo vam korake, ki bodo pomagali, da boste bolj pozorni na to, kako jeste. Pričnite počasi in na začetku upoštevajte enega pri malici, po nekaj dneh pa poskusite vključiti še kakšnega. Sčasoma boste lahko obvladali vse in jih upoštevali pri vsakem obroku. Da bo takšno prehranjevanje postalo navada, boste potrebovali približno dvajset dni. Tako boste razvili tudi bolj spoštljiv odnos do hrane.


Ko začutite lakoto, prisluhnite telesu

Ko ste lačni, se osredotočite na telo in nekajkrat vdihnite. Kaj vam govori telo? Za nekaj trenutkov se osredotočite na občutke. Ni jih treba spreminjati, le poskušajte se jih zavedati. Ko prisluhnete telesu, vam to namreč samo govori, ali je dejansko lačno in celo, kaj potrebuje. Če se naučite prepoznati in razumeti lakoto, jo lažje nadzorujete, tako pa ne boste pojedli prevelike količine hrane, ki je ne potrebujete.

Izbira je vaša

Pred pripravo obroka si vzemite čas za premislek o kakovostnih sestavinah. Upoštevajte različne dejavnike – pestrost sestavin, iz česa in kako so narejene, kako dišijo, koliko stanejo. Zavedajte se, da je odgovornost za to, kaj boste zaužili, povsem vaša. Če se boste ustavili in razmislili o živilih, jih boste bolj verjetno izbrali na podlagi informacij, kaj je zdravo in hranilno za vaše telo.

Priprava hrane

Tudi med pripravo hrane se osredotočite na teksture, vonjave, zvok in videz hrane, ki je pred vami. Jemo namreč tudi z očmi, zato lahko že med pripravo hrane potešite lakoto, se pripravite na zaužitje obroka in tako pospešite prebavo.

Začutite senzacije

Ko se končno usedete za mizo, si hrano najprej dobro oglejte. Opazite različne barve, oblike, začutite njen vonj. Ko prvič ugriznete, bodite pozorni na temperaturo, teksturo in okuse. Ne pozabite na dihanje in hrano žvečite počasi in zavestno. Če ste pozorni, ko jeste, telesu dovolite, da se primerno odzove na to, kar počne. Če med prehranjevanjem razmišljate o številnih obveznostih, bo telo v stresu in prebava bo delovala počasneje. Če se boste med prehranjevanjem osredotočili, vam bo telo lažje in hitreje sporočilo, da ste siti, tako pa boste preprečili nepotrebno prenajedanje.


SHARE
Anja Kralj
Za vas spremlja dogodke in zgodbe iz sveta slavnih, pripravlja uporabne nasvete ter zanimive članke.